1-7. جمع­بندی4

 

فصل دوم: ادبیاتنظری و پیشینه  تحقیق

 

2-1. مقدمه7

 

2-2. تعربف اثر یادگیری در فن زمان­بندی                                                                 7

 

2-3.تعریف نگهداری و تعمیرات در زمان­بندی                                                          9

 

2-4.  ادبیات و پیشینه تحقیق              10

 

2-4-1. مسائل ماشین­های موازی10

 

2-4-2. بر مطالعات زمان­بندی با اثر یادگیری11

 

2-4-3. بر مطالعات اثر همزمان یادگیری و زوال در زمان­بندی11

 

2-4-4. بر مطالعات زمان­بندی با اثر استهلاک12

 

2-5. جمع­ بندی13

 

فصل سوم: ارائه مدل ریاضی

 

3-1. مقدمه14

 

3-2. تعریف مسئله14

 

3-3. فرضیات مسئله14

 

3-4. مدل ریاضی پیشنهادی15

 

3-4-1. اندیس ­ها15

 

3-4-2. پارامترهای مسئله15

 

3-4-3. متغیرهای تصمیم15

 

3-4-4. مدل ریاضی16

 

3-4-5. توضیحات مدل17

 

3-5. تحلیل حساسیت17

 

3-6. پیچیدگی مسئله22

 

3-7.مقدمه­ای بر الگوریتم ژنتیک24

 

3-7-1. شمای کلی الگوریتم ژنتیک25

 

3-7-2. واژگان الگوریتم ژنتیک26

 

3-7-3. جامعه اولیه26

 

3-7-4. عملیات ژنتیک27

 

3-7-4-1.عملگر انتخاب27

 

3-7-4-2.عملگر تقاطع28

 

3-7-4-3. عملگر جهش29

 

3-7-4-4.تابع برازش30

 

3-7-4-5. شرط توقف30

 

3-8 .معرفی الگوریتم رقابت استعماری

 

3-8-1. مقدمه30

 

3-8-2. شکل­دهی امپراطوری اولیه30

 

3-8-3. سیاست جذب، حرکت کشور مستعمره به سمت استعمارگر33

 

3-8-4. انقلاب35

 

3-8-5. جابه­ جایی قدرت بین استعمارگر و مستعمره35

 

3-8-6. رقابت استعماری36

 

3-8-7. همگرایی37

 

فصل چهارم: یافته ­های تحقیق

 

4-1. مقدمه41

 

4-2. ساختار الگوریتم ژنتیک پیشنهادی41

 

4-2-1. ساختار کروموزوم41

 

4-2-2. جمعیت اولیه42

 

4-2-3. تابع برازش42

 

4-2-4. عملگر تقاطع43

 

4-2-5. عملگر جهش44

 

4-2-6. ارزیابی فرزندان45

 

4-2-7. جست و جوی محلی45

 

4-2-8. معیار توقف45

 

4-3.ساختار الگوریتم رقابت استعماری پیشنهادی46

پایان نامه

 

 

4-4.  نتایج محاسباتی47

 

4-4-1. تنظیم پارامترها47

 

4-4-2. روش تاگوچی47

 

4-4-3. روش تاگوچی برای تنظیم الگوریتم ژنتیک49

 

4-4-4. روش تاگوچی برای تنظیم الگوریتم رقابت استعماری50

 

4-5. معیارهای عملکرد

 

4-5-1. شاخص زمان محاسباتی52

 

4-5-2. روش­های اندازه­گیری عملکرد الگوریتم­ها52

 

4-5-3. تحلیل نمودار زمان محاسباتی الگوریتم ژنتیک و رقابت استعماری55

 

4-6. جمع­ بندی56

 

فصل پنجم:نتیجه­گیری و پیشنهادات آتی

 

5-1. جمع­ بندی59

 

5-2. پیشنهادات آتی59

 

ضمیمه یک60

 

ضمیمه دو65

 

منابع و مراجع71

 

 

 

 

 

لیست جدول­ها

 

عنوان شماره صفحه

 

جدول 3-1. داده­های مسئله اول برای کار و زمان                                                            18   

 

جدول 3-2. داده­های مسئله اول برای نرخ یادگیری                                                         18

 

جدول 3-3. داده­های مسئله اول برای نرخ استهلاک                                                        18

 

جدول 3-4. داده­های مربوط به زمان نگهداری برای مسئله اول                                           18        

 

جدول 3-5. داده­های مسئله دوم برای کار و زمان                                                           19

 

جدول 3-6. داده­های مسئله دوم برای نرخ یادگیری                                                        19

 

جدول 3-7. داده­های مسئله دوم برای نرخ استهلاک                                                        20

 

جدول 3-8. داده­های مربوط به زمان نگهداری برای مسئله دوم                                           20 

 

جدول 3-9. داده­های مسئله سوم برای کار و زمان                                                          21

 

جدول 3-10. داده­های مسئله سوم برای نرخ یادگیری                                                      21          

 

جدول 3-11. داده­های مربوط به زمان نگهداری برای مسئله سوم                                        21

 

جدول 3-12. داده­های مسئله سوم برای نرخ استهلاک                                                     22   

 

جدول 4-1. پارامترهای الگوریتم ژنتیک در سه سطح                                                      49

 

جدول 4-2.مقادیر بهینه برای پارامترهای GA50

 

جدول 4-3.پارامترهای الگوریتم ICAدر سه سطح 50

 

جدول 4-4. مقادیر بهینه برای پارامترهای ICA51

 

جدول 4-5. نتایج بدست­آمده از روش دقیق، الگوریتم ژنتیک و رقابت استعماری               53     

 

لیست شکل­ها

 

عنوان                                                                                           شماره صفحه

 

شکل 2-1. رویکردهای مدل­سازی اثر یادگیری                                                     9

 

شکل 3-1. سلسله مراتب پیچیدگی توابع هدف در مسائل زمان­بندی                          24

 

شکل 3-2.تقاطع تک­نقطه­ای                                                                        29

 

شکل 3-3. تقاطع دو نقطه­ای                                                                        29

 

شکل 3-4. نحوه تخصیص کشورهای مستعمره به کشور استعمارگر                          32

 

شکل 3-5. حرکت خطی مستعمره در راستای استعمارگر                                      34

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...