دانلود پایان نامه:تحلیل مکانی- فضایی کاربری های آموزشی شهر رودسر (مطالعه موردی دبیرستانهای دخترانه ) |
فصل دوم:مرور منابع/ادبیات تحقیق/ پیشینه تحقیق 2-1- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….14 2-2- فضای جغرافیایی…………………………………………………………………………………………………………15 2-3- سازمان اجتماعی و سازمان فضایی………………………………………………………………………………….15 2-4- کاربری زمین……………………………………………………………………………………………………………….16 2-5- برنامه ریزی کاربری زمین……………………………………………………………………………………………..16 2-6- اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری………………………………………………………………………16 الف- اهداف کلان …………………………………………………………………………………………………………..17 ب- اهداف خرد یا ویژه ……………………………………………………………………………………………………17 2-7- معیارهای عمومی و بهینه در مکان یابی کاربری های شهری……………………………………………….18 2-8- کاربری فضاهای آموزشی و عوامل مؤثر در مکان یابی آنها…………………………………………………21 2-8-1- همجواری ناسازگار با کاربری آموزشی……………………………………………………………………22 2-9- دیدگاه عمومی……………………………………………………………………………………………………………..24 2-9-1- دسته اول ،معیارهای مربوط به شرایط استقرارمدارس درمحیط…………………………………..24 2-9-2- دسته دوم ،معیار و مشخصات پایه ای مکان اختصاص یافته………………………………………25 2-10- کاربری فضاهای آموزشی در ارتباط با کاربری سازگار…………………………………………………….25 2-11- کاربری نیمه سازگار با کاربری آموزشی…………………………………………………………………………26 2-12- کاربری آموزشی با کاربری های ناسازگار و دیگر تأسیسات شهری……………………………………27 2-13- سطوح آموزشی………………………………………………………………………………………………………….29 2-14- مطلوبیت مکان برای استقرار مراکز آموزشی ………………………………………………………………….33 2-15- مکان یابی فضاهای آموزشی و شرایط محیطی………………………………………………………………..33 2-16- شبکه دسترسی (دسترسی پیاده – دسترسی سواره )…………………………………………………………34 2-17- سرانة زمین………………………………………………………………………………………………………………..37 2-18- سرانةشهری ومسکونی………………………………………………………………………………………………..37 2- 19- تراکم جمعیت…………………………………………………………………………………………………………..37 2-20- تراکم شهری …………………………………………………………………………………………………………….38 2-21- تراکم مسکونی…………………………………………………………………………………………………………..38 2-22- استاندارهای شهری…………………………………………………………………………………………………….39 2- 23- سطوح آموزشی و تقسیمات کالبدی شهر……………………………………………………………………..39 2-24- سرانة آموزشی…………………………………………………………………………………………………………..40 2- 25- تقسیم بندی فضاهای آموزشی……………………………………………………………………………………41 2-26- نظریه ها…………………………………………………………………………………………………………………..41 2- 27- مکتب ساختارگرایی و جغرافیای شهری ……………………………………………………………………..43 2- 28 – مکتب کارکرد گرایی………………………………………………………………………………………………..44 2- 29- معرفی دیدگاههای اساسی در کاربری زمین………………………………………………………………….45 2-30- مدل مورد استفاده در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری…………………………………………………48 فصل سوم:روش اجرای تحقیق/ مواد و روش ها 3-1- روش تحقیق ومراحل آن……………………………………………………………………………………………….52 3-2-روش تجزیه وتحلیل اطلاعات………………………………………………………………………………………..52 3-3-جامعه آماری و حجم نمونه…………………………………………………………………………………………….52 3-4-محدوده مورد مطالعه ومقطع زمانی………………………………………………………………………………….52 3-5- محدوده زمانی پژوهش…………………………………………………………………………………………………52 3-6- نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………53 3-7- متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………..53 3-8- ویژگیهای جغرافیای شهرستان رودسر……………………………………………………………………………..53 3-8-1- موقعیت و وسعت جغرافیایی…………………………………………………………………………………53 3-8-2- تقسیمات سیاسی…………………………………………………………………………………………………56 3-8-3- تحولات زمین شناسی………………………………………………………………………………………….56 3-8-4-زلزله…………………………………………………………………………………………………………………..57 3-8-5- توپوگرافی و شیب………………………………………………………………………………………………57 3-8-6- اقلیم………………………………………………………………………………………………………………….59 3-8-6-1- عوامل اقلیمی………………………………………………………………………………………………….59 3-8-6-2- عناصر اقلیمی…………………………………………………………………………………………………65 3-8-7-هیدرولوژی ومنابع آب………………………………………………………………………………………….64 3-8-8- تحلیل عوامل و عوارض جغرافیای طبیعی………………………………………………………………64 3-9- ویژگیهای جغرافیای انسانی……………………………………………………………………………………………65 3-9-1- پیشینه تاریخی وجه تسمیه شهر…………………………………………………………………………….65 3-9-2- محدوده های تعریف شده برای شهر……………………………………………………………………..66 3-9-3- ویژگی های جمعیتی رودسر…………………………………………………………………………………68 3-9-3-1- بررسی روند تحولات جمعیتی………………………………………………………………………….68 3-9-3-2- بررسی گروههای سنی وجنسی جمعیت …………………………………………………………..70 3-9-3-3- بعدخانوار………………………………………………………………………………………………………70 3-9-3-4- مهاجرت………………………………………………………………………………………………………..71 3-9-3-5- تعدادو درصد سوادافراد و بی سواد……………………………………………………………………71 3-9-3-6- گویش ،زبان ومذهب ……………………………………………………………………………………..72 3-10- ویژگی های اقتصادی (نوع فعالیت)………………………………………………………………………………73 3-10-1- جمعیت فعال اقتصادی ………………………………………………………………………………………73 3-10-2- نسبت اشتغال…………………………………………………………………………………………………….74 3-11- تراکم ……………………………………………………………………………………………………………………….75 3-12- تاریخچه آموزش و پرورش شهر رودسر………………………………………………………………………..76 3-13- آموزش وپرورش در حال حاضر…………………………………………………………………………………..77 3-14- عملکرد (حوزه )مجتمع آموزشی…………………………………………………………………………………..77 3-15- ویژگی کالبدی شهر (تقسیمات کالبدی)…………………………………………………………………………80 3-15-1-بررسی وضعیت انواع کاربری زمین دروضع موجود وپیشنهادی طرح تفصیلی شهررودسر…..80 3-15-2- بررسی نواحی ومحلات شهری در وضع موجود ……………………………………………………80 3-16- موقعیت کاربری اراضی آموزشی شهر رودسر………………………………………………………………….83 3-16- 1- موقعیت وکاربری اراضی موجودو پیشنهادی آموزشی در ناحیه 1…………………………….83 3-16-2- موقعیت و کاربری اراضی موجودو پیشنهادی آموزشی در ناحیه 2 ……………………………85 3-16-3- موقعیت و کاربری اراضی موجودوپیشنهادی آموزشی در ناحیه 3……………………………..87 3-16-4- موقعیت و کاربری اراضی موجودوپیشنهادی آموزشی در ناحیه 4……………………………..89 فصل چهارم :تجزیه وتحلیل داده هاویافته های تحقیق 4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………….94 4-2- تحلیل توصیفی داده ها………………………………………………………………………………………………….94 4-2-1- تعدادکل کارکنان آموزش و پرورش شهر رودسر……………………………………………………..94 4-2-2-تعداد آموزشگاهها و دانش آموزان در مناطق شهری و روستایی رودسر……………………….95 4-2-3-تعداد دانش آموزان دبیرستان………………………………………………………………………………….95 4-3- تحلیل داده های پرسشنامه مدیران مراکز………………………………………………………………………….99 4-3-1- وضعیت مساحت مدارس رودسراز نظر مدیران مراکز………………………………………………..99 4-3-2- وضعیت مالکیت ساختمان و زمین مدارس از نظر مدیران مراکز……………………………….100 4-3-3- تعداد کل دانش آموزان از نظر مدیران مراکز…………………………………………………………….101 4-3-4- وضعیت کلاس،کارکنان،آزمایشگاه وکارگاه در مدارس از نظر مدیران مراکز…………….102 4-3-5-وضعیت کاربری اولیه ساختمان آموزشگاه از نظر مدیران مراکز…………………………………103 4-3-6-وضعیت کیفیت ساختمان آموزشگاه از نظر مدیران مراکز…………………………………………..103 4-3-7- وضعیت مصالح و سازه آموزشگاه از نظر مدیران مراکز…………………………………………….104 4-3-8- وضعیت رفاهی و خدماتی آموزشگاه از نظر مدیران مراکز………………………………………..105 4-3-9- وضعیت فضاهای پرورشی آموزشگاه از نظر مدیران مراکز………………………………………..106 4-3-10- وضعیت مشخصات سیستم گرمایش، سرمایش و تأسیسات و امکانات آموزشگاه از نظرمدیران مدارس ………………………………………………………………………………………………………..107 4-3-11- وضعیت امکانات ورزشی آموزشگاه از نظر مدیران مراکز……………………………………….108 4-3-12- وضعیت کاربری های همجوار آموزشگاه از نظر مدیران مراکز……………………………….109 4-3-13- وضعیت فاصله همکاران وکارکنان ازمدرسه تا واحد مسکونی ازنظر مدیران مراکز…110 4-3-14- وضعیت رفت وآمد همکاران وکارکنان به مدرسه از نظرمدیران مراکز…………………….111 4-3-15- وضعیت مشکل عمده در مسیر رفتن به مدرسه از نظر مدیران مراکز…………………………112 4-4- تحلیل داده های پرسشنامه دانش
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-10-16] [ 04:37:00 ب.ظ ]
|