2ـ6   مشکلات زنجیرۀ تأمین – 12

 

2ـ7   مفهوم اثر شلاقی – 14

 

2ـ8   تأثیرات اثر شلاقی بر زنجیره تأمین 15

 

2ـ9   راههای مقابله با اثر شلاقی – 16

 

2ـ10 راهکارهای فناوری اطلاعات برای کاهش اثر شلاقی 18

 

2ـ11 معیارهای عملکرد زنجیره تأمین – 19

 

2ـ12 موجودی در زنجیره تأمین – 20

 

2ـ13 مدل پویای زنجیره تأمین – 24

 

2ـ14 مدیریت زنجیره تأمین سبز 24

 

2ـ15 رقابت واقعی در محیط کسب و کار بین زنجیره های تأمین- 26

 

2ـ16 مطالعه اهمیت و کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین- 27

 

2ـ17 نقش و اهمیت اطلاعات در زنجیره تأمین- 29

 

2ـ18 مشخصه های زنجیره تأمین با رویکرد جریان اطلاعات- 31

 

2ـ19 پوشش گسترده 31

 

2ـ20 کانال های دستیابی بیشتر 31

 

2ـ21 اطلاعات با کیفیت بالا 32

 

2ـ22 بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر زنجیره تأمین 32

 

2ـ23 فناوری اطلاعات و تأثیر آن در توسعه استراتژیهای کسب و کار در زنجیره تأمین 34

 

2ـ24 وضعیت فعلی استفاده از مدیریت زنجیره تأمین در کشور 35

 

2ـ25 یکپارچگی با تأمین کنندگان و رابطه آن با عملکرد شرکت 36

 

2ـ26 یکپارچگی داخلی و رابطه آن با عملکرد شرکت – 36

 

2ـ27 یکپارچگی با مشتریان و رابطه آن با عملکرد شرکت 37

 

2ـ28 پیشینه پژوهش – 37

 

2ـ29 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 37

 

2ـ30 تحقیقات انجام شده در داخل کشور 42

 

3 فصل سوم  روش تحقیق-بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد– 52

 

3ـ1   روش اجرای تحقیق- 53

 

3ـ2   جامعه و نمونه آماری- 54

 

3ـ3   ابزار جمع آوری اطلاعات- 55

 

3ـ4   مقیاسهای پرسشنامه 56

 

3ـ5   روایی و پایایی ابزار جمع آوری اطلاعات- 56

 

3ـ6   روش تجزیه وتحلیل داده های آماری- 56

 

4 فصل چهارم تجریه و تحلیل اطلاعات آماری- 58

 

4ـ1   مقدمه 59

 

4ـ2   توصیف نمونه 60

 

4ـ2ـ1     جنسیت- 60

 

4ـ2ـ2     تأهل- 60

 

4ـ2ـ3     سن- 61

 

4ـ2ـ4     تحصیلات- 62

 

4ـ2ـ5     سابقه خدمت- 62

 

4ـ3   بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق- 63

 

4ـ4   همبستگی های بین متغیرهای تحقیق- 64

 

4ـ5   آزمون فرضیه ها 65

 

4ـ5ـ1     فرضیه اول- 65

 

4ـ5ـ2     فرضیه دوم 66

 

4ـ5ـ3     فرضیه سوم 68

 

4ـ5ـ4     فرضیه چهارم 69

 

4ـ5ـ5     فرضیه پنجم- 71

 

4ـ5ـ6     فرضیه ششم- 72

 

4ـ5ـ7     فرضیه اصلی- 74

 

4ـ6   تحلیل ساختاری- 75

 

5 فصل پنجم  بحث و نتیجه­گیری یافته­ها 76

 

5ـ1   بحث و نتیجه­گیری یافته­ها 77

پایان نامه و مقاله

 

 

5ـ1ـ1     فرضیه اول- 77

 

5ـ1ـ2     فرضیه دوم 77

 

5ـ1ـ3     فرضیه سوم 78

 

5ـ1ـ4     فرضیه چهارم 79

 

5ـ1ـ5     فرضیه پنجم- 80

 

5ـ1ـ6     فرضیه ششم- 81

 

5ـ1ـ7     فرضیه اصلی- 82

 

5ـ2   محدودیت های تحقیق- 83

 

5ـ3   پیشنهادات تحقیق- 83

 

5ـ4   پیشنهادات پژوهشی- 84

 

منابع و ماخذ 1

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول ‏3‑1: مقیاس رتبه ای داده ها و ارزش عددی هرمقیاس برای پرسشنامه- 56

 

جدول ‏4‑1: توزیع فراوانی افراد نمونه بر حسب جنسیت- 60

 

جدول ‏4‑2 : توزیع فراوانی تأهل در افراد نمونه- 60

 

جدول ‏4‑3 : توزیع فراوانی سن افراد نمونه- 61

 

جدول ‏4‑4 : توزیع فراوانی سابقه خدمت افراد نمونه- 62

 

جدول ‏4‑5 : توزیع فراوانی سابقه خدمت افراد نمونه- 62

 

جدول ‏4‑6 : بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق- 63

 

جدول ‏4‑7 : همبستگی پیرسون بین متغیرهای تحقیق با یکپارچگی زنجیره تأمین- 64

 

جدول ‏4‑8 : همبستگی پیرسون متغیرهای تحقیق با عملکرد شرکت پاکدیس– 64

 

جدول ‏4‑9 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی تأمین کنندگان با عملکرد شرکت پاکدیس– 65

 

جدول ‏4‑10 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت پاکدیس– 65

 

جدول ‏4‑11 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی داخلی با عملکرد شرکت پاکدیس– 66

 

جدول ‏4‑12 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی داخلی بر عملکرد شرکت پاکدیس– 67

 

جدول ‏4‑13 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی با مشتریان با عملکرد شرکت پاکدیس– 68

 

جدول ‏4‑14 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی با مشتری بر عملکرد شرکت پاکدیس– 69

 

جدول ‏4‑15 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی زنجیره تأمین رضایت مشتری در شرکت پاکدیس– 69

 

جدول ‏4‑16 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی زنجیره تأمین بر رضایت مشتری در شرکت پاکدیس– 70

 

جدول ‏4‑17 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی زنجیره تأمین با عملکرد مالی در شرکت پاکدیس– 71

 

جدول ‏4‑18 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی زنجیره تأمین بر عملکرد مالی در شرکت پاکدیس– 72

 

جدول ‏4‑19 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی زنجیره تأمین با عملکرد بازار در شرکت پاکدیس– 72

 

جدول ‏4‑20 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی زنجیره تأمین بر عملکرد بازار در شرکت پاکدیس– 73

 

جدول ‏4‑21 : ضریب همبستگی بین یکپارچگی زنجیره تأمین با عملکرد شرکت پاکدیس– 74

 

جدول ‏4‑22 : جدول تحلیل رگرسیون یکپارچگی زنجیره تأمین بر عملکرد شرکت پاکدیس– 75

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار ‏4‑1: نمودار توزیع جنسیت افراد نمونه- 60

 

نمودار ‏4‑2 : نمودار توزیع تاهل افراد نمونه- 61

 

نمودار ‏4‑3 : نمودار توزیع سن در افراد نمونه- 61

 

نمودار ‏4‑4 : نمودار توزیع سابقه خدمت در  افراد نمونه- 62

 

نمودار ‏4‑5 : نمودار توزیـع سابقه خدمت در افراد نمونه- 63

 

نمودار ‏4‑6 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی تأمین کنندگان و عملکرد شرکت پاکدیس– 66

 

نمودار ‏4‑7 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی داخلی و عملکرد شرکت پاکدیس– 67

 

نمودار ‏4‑8 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی با مشتریان و عملکرد شرکت پاکدیس– 68

 

نمودار ‏4‑9 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی با مشتریان و عملکرد شرکت پاکدیس– 70

 

نمودار ‏4‑10 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی با مشتریان و عملکرد مالی شرکت پاکدیس– 71

 

نمودار ‏4‑11 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی با مشتریان و عملکرد بازار شرکت پاکدیس– 73

 

نمودار ‏4‑12 : نمودار پراکنش بین یکپارچگی زنجیره تأمین و عملکرد شرکت پاکدیس– 74

 

نمودار ‏4‑13 : تحلیل ساختاری روابط بین متغیرهای تحقیق- 75

 

 

 

 

 

1           فصل اول
کلیات­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

 

 

 

1ـ1 بیان مسئله

 

در بازار رقابتی موجود، بنگاههای اقتصادی و تولیدی علاوه بر توجه به شرکت و منابع داخلی، خود را ملزم به مدیریت و نظارت بر منابع و عناصر مرتبط در خارج از شرکت نموده اند. بر این اساس، فعالیتهایی نظیر تهیه مواد، تولید، نگهداری و انبارداری کالا، کنترل موجودی، توزیع، تحویل و خدمت به مشتریان که پیش از این در سطح شرکت انجام می پذیرفت، در حال حاضر به سطح زنجیره تأمین منتقل شده است. در این میان، یکپارچگی زنجیره تأمین، به عنوان عاملی مهم در ایجاد هماهنگی و همکاری میان عناصر مختلف زنجیره تأمین، نقشی حیاتی در بهبود عملکرد شرکتهای موجود در زنجیره تأمین یافته است، یکپارچگی زنجیره تأمین فرصتهای عمده­ای برای شرکت فراهم می سازد تا سطح عملکرد و موقعیت بازار خود را ارتقا دهد. امروزه، زنجیره تأمین به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مدیران شرکتها قرار گرفته است و مدیران علاوه بر تمرکز بر فعالیتهای داخلی شرکت خود، در پی برقراری روابط بلندمدت و مبتنی بر تعهد و اعتماد با تأمین کنندگان و مشتریان خود هستند. راهبرد یکپارچگی زنجیره تأمین میتواند با راهبرد رقابتی شرکت همسو شود و مجموعه ای از راهبردهای مفید فراهم شود.

 

یکپارچگی زنجیره تأمین را می­توان به عنوان یک فرآیند کنش متقابل و همکاری تعریف نمود که در آن شرکت­های موجود در یک زنجیره تأمین به شیوه­ای مشارکتی با یکدیگر کار می­کنند تا پیامدهای متقابلاً مقبول کسب نمایند. در واقع، شرکت­هایی که در ابتدا به صورت مستقل و مجزا فعالیت می نمودند، جهت کسب مزایای عملکردی بهتر، تلاش می کنند تا با سایر عناصر زنجیره تأمین همکاری نمایند. یک شرکت می­تواند از طریق یکپارچگی نظام­مند زنجیره تأمین، منابع خاص عملیاتی و دانش فناوری خود را در داخل سازمان و با سازمان­های دیگر تسهیم نماید و از این طریق عملیات مدیریت زنجیره تأمین شرکت را ارتقا دهد. در واقع، موفقیت عملیات مدیریت زنجیره تأمین در بهبود عملکرد، در گرو برقراری یکپارچگی در داخل یک شرکت و یکپارچگی خارجی با تأمین کنندگان و مشتریان است.

 

عوامل بسیاری در عملکرد شرکت موثر و با آن مرتبط می باشند در تحقیق حاضر سعی گردیده است تا رابطه یکپارچگی زنجیره تأمین با عملکرد شرکت پاکدیس شهرستان ارومیه مورد بررسی قرار گیرد. سطوح مختلف یکپارچگی زنجیره تأمین دارای اثرهای متفاوتی بر جنبه­های مختلف عملکردی هستند که تعابیر مختلفی را نیز با خود به همراه دارند یکپارچگی زنجیره تأمین می­تواند مزایایی از قبیل کاهش در موجودی و هزینه کل و افزایش در تسهیم اطلاعات و به دنبال آن، بهبود در سودآوری و سطوح ارائه خدمات، نوآوری در تکنولوژی و طرح محصول و در نهایت ارتقای عملکرد عملیاتی و مالی شرکای زنجیره تأمین را در پی داشته باشد. همچنین، فقدان یکپارچگی میان اعضای زنجیره تأمین به عدم کارایی عملیاتی می انجامد و این مورد نیز عملکرد زنجیره تأمین را تحت تأثیر قرار می­دهد.

 

بر این اساس تحقیق حاضر در پی پاسخگویی به این سؤال است كه یکپارچگی زنجیره تأمین چه رابطه­ای با عملکرد شرکت پاکدیس ارومیه دارد؟

 

برای این منظور یکپارچگی زنجیره تأمین در سه بعد :

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...