1-5-1- فرضیه اصلی.. 9

 

1-5-2- فرضیه های فرعی.. 9

 

1-6- سؤال های تحقیق.. 10

 

1-7- پیش فرض های تحقیق.. 10

 

1-8- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه های تحقیق.. 11

 

1-8-1- حمایت اجتماعی.. 11

 

1-8-2- فعالیت بدنی در اوقات فراغت… 11

 

فصل دوم. 12

 

مقدمه. 13

 

2-1- اوقات فراغت… 13

 

2-1-1- دیدگاه های اوقات فراغت… 29

 

2-1-2- کارکردهای اوقات فراغت… 31

 

2-2- فعالیت بدنی و ورزش در اوقات فراغت… 37

 

2-3- حمایت اجتماعی.. 42

 

2-4- پیشینه تحقیق.. 50

 

فصل سوم. 59

 

مقدمه. 60

 

3-1- روش پژوهش… 60

 

3-2- جامعه آماری.. 60

 

3-3- شیوه برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 61

 

3-4- شیوة جمع آوری اطلاعات… 61

 

3-5- ابزار اندازه گیری تحقیق.. 61

 

3-6- پایایی و روایی ابزار اندازه گیری.. 62

 

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها 62

 

3-8- محدودیت های تحقیق.. 62

 

3-8-1- محدودیت های اعمال شده توسط محقق.. 62

 

3-8-2- محدودیت های خارج از کنترل محقق: 63

 

3-9- ملاحظات اخلاقی تحقیق.. 63

 

فصل چهارم. 64

 

مقدمه. 65

 

4-1- تحلیل توصیفی داده ها 65

 

4-1-1- توصیف آزمودنی ها بر حسب مدرک تحصیلی.. 65

 

4-1-2- توصیف آزمودنی ها بر حسب سن.. 66

 

4-1-3- توصیف آزمودنی ها بر حسب تعداد افراد خانواده 67

 

4-1-4- توصیف اعضایی از خانواده که ورزش می کنند. 68

 

4-1-5- توصیف آزمودنی ها بر حسب میزان فعالیت ورزشی در اوقات فراغت… 69

 

4-1-6- توصیف آزمودنی ها بر حسب میزان ساعات صرف شده جهت فعالیت ورزشی در اوقات فراغت در یک ماه گذشته. 69

 

4-1-7- توصیف آزمودنی ها با توجه به میزان فعالیت ورزشی در یک ماه گذشته. 70

 

4-2- تحلیل  استنباطی داده های تحقیق.. 71

 

فصل پنجم. 78

 

مقدمه. 79

 

5-1- یافته های پژوهش… 79

 

5-2- بحث و بررسی.. 80

 

5-3- پیشنهادات… 82

 

5-3-1- پیشنهادهای کاربردی.. 82

 

5-3-2- پیشنهادهای پژوهشی.. 83

 

منابع. 84

 

منابع فارسی.. 85

 

منابع غیر فارسی.. 91

 

پیوست ها 97

 

 

 

 

 

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

جدول 4-1: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر مدرک تحصیلی.. 57

 

جدول 4-2: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر گروه سنی.. 58

 

جدول 4-3: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر تعداد افراد خانواده 59

 

جدول 4-4: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر  افراد ورزشکار خانواده 60

 

جدول 4-5: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر میزان فعالیت ورزشی در اوقات فراغت… 61

 

جدول 4-6: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر میزان فعالیت ورزشی در اوقات فراغت… 62

 

جدول 4-7: فراوانی مطلق و فراوانی درصدی برای متغیر  فعالیت ورزشی.. 63

 

جدول4-8 : نتایج آزمون مقایسه میانگین متغیر حمایت والدین در دو گروه 65

 

جدول4-9: نتایج آزمون مقایسه میانگین متغیر حمایت دوستان در دو گروه 65

 

جدول 4-10: نتایج آزمون کای اسکوئر برای بررسی مدل لجستیک… 66

 

جدول 4-11 : نتایج تشکیل مدل رگرسیون لجستیک برای متغیرهای حمایت عاطفی، حمایت اطلاعاتی و حمایت مادی دوستان. 66

 

جدول 4-12: نتایج آزمون کای اسکوئر برای بررسی مدل لجستیک… 67

 

جدول 4-13 : نتایج تشکیل مدل رگرسیون لجستیک برای متغیرهای حمایت عاطفی، حمایت اطلاعاتی و حمایت مادی والدین.. 68

 

جدول 4-14 : نتایج تشکیل مدل رگرسیون لجستیک برای متغیرهای حمایت عاطفی، حمایت اطلاعاتی و حمایت مادی والدین.. 68

 

جدول 4-15: نتایج آزمون کای اسکوئر برای بررسی مدل لجستیک… 69

 

جدول 4-16 : نتایج تشکیل مدل رگرسیون لجستیک برای متغیرهای حمایت عاطفی، حمایت اطلاعاتی و حمایت مادی دوستان. 69

 

جدول 4-17 : نتایج تشکیل مدل رگرسیون لجستیک برای متغیرهای حمایت عاطفی، حمایت اطلاعاتی و حمایت مادی والدین.. 70

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                                         صفحه

 

نمودار4-1 : فراوانی درصدی برای متغیر مدرک تحصیلی.. 65

 

نمودار 4-2: فراوانی درصدی برای متغیر گروه سنی.. 66

 

نمودار 4-3 : فراوانی درصدی برای متغیر تعداد افراد خانواده 67

 

نمودار4-4: فراوانی درصدی برای متغیر  افراد ورزشکار خانواده 68

 

نمودار4-5: فراوانی درصدی برای متغیر  میزان فعالیت ورزشی در اوقات فراغت… 69

 

نمودار 4-6: فراوانی درصدی برای متغیر  میزان فعالیت ورزشی در اوقات فراغت در یک ماه گذشته. 70

 

نمودار4-7: فراوانی درصدی برای متغیر  فعالیت ورزشی.. 71

 

 

 

چکیده

 

پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش حمایت اجتماعی در نحوه گذراندن اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت بدنی در پسران جوان شهر یزد انجام شد. روش پژوهش به صورت توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی       می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه مردان جوان بین 15 تا 24 سال شهر یزد بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و با احتساب افت آزمودنی تعداد 382 نفر مشخص شد، که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و با رعایت سهم جوانان هر محله انتخاب شدند. شیوه جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته بود که میزان پایایی آن برای متغیرهای حمایت اجتماعی والدین و دوستان به ترتیب 78/0 و 83/0 بدست آمد. پرسشنامه به صورت حضوری در اختیار آزمودنی ها قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، نتایج زیر بدست آمد:

 

 

    • بین حمایت والدین و نحوه ی گذراندن اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت بدنی در پسران جوان شهر یزد در سطح اطمینان 99% ، ارتباط معنی داری وجود دارد.

 

    • بین حمایت دوستان و نحوه ی گذراندن اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت بدنی در پسران جوان شهر یزد در سطح اطمینان 99% ، ارتباط معنی داری وجود دارد.

 

    • متغیر حمایت اجتماعی والدین در نحوه گذراندن اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت بدنی در پسران جوان شهر یزد تأثیر معنی دار دارد و بخت فعالیت بدنی را به اندازه 09/1 برابر افزایش می دهد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...