بنداول :استقلال علمی.. …………………………………………………………………. 13

 

بند دوم:استخدام اعضای هئیت های علمی بر پایه معیاری های آکادمیک: ………………………. 13

 

بند سوم:آزادی آکادمیک… …………………………………………………………………. 14

 

مبحث دوم:مبانی استقلال. …………………………………………………………………. 15

 

بنداول:قانون اساسی.. …………………………………………………………………. 15

 

بنددوم: سندچشم انداز. …………………………………………………………………. 16

 

الف:بندالف ماده 49 قانون  برنامه چهارم توسعه. ……………………………………………….. 17

 

ب:بندب ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه. …………………………………………………. 17

 

فصل سوم : وضعیت ایران. …………………………………………………………………. 18

 

مبحث اول:سیرتاریخی.. …………………………………………………………………. 18

 

مبحث دوم:پیشینه موضوع. …………………………………………………………………. 20

 

بخش دوم:استقلال سازمانی،استقلال محتوایی،استقلال مالی واداری.. …………………. 21

 

فصل اول:قلمرو استقلال سازمانی(Institutional Autonomy) 21

 

گفتاراول:تعریف وتبیین موضوع. …………………………………………………………………. 22

 

بنداول:تعریف… …………………………………………………………………. 22

 

گفتاردوم: قلمرو استقلال سازمانی.. ……………………………………………………….. 23

 

گفتارسوم: سطوح آموزش در كشورهای مختلف… ……………………………………………… 24

 

مبحث اول:هیات امنا …………………………………………………………………. 24

 

بنداول:تعریف وتبیین. …………………………………………………………………. 24

 

بنددوم:وظایف واختیارات هیات امنا قبل وبعداز تصویب ماده 49قانون برنامه چهارم تو سعه………………. 25

 

الف)وظایف واختیارات هیات امنا تا قبل از تصویب ماده 49قانو ن برنامه چهارم. ………………………… ر25

 

ب) وظایف و اختیارات هیئت های امنا در برنامه چهارم توسعه. …………………………………………………. 25

 

بند سوم:جایگاه تطبیقی استقلال. …………………………………………………………………. 27

 

الف)آمریکا …………………………………………………………………. 27

 

ب)کانادا …………………………………………………………………. 27

 

ج)استرالیا …………………………………………………………………. 28

 

گفتارچهارم:مسائل ساختاری درسطح وزارت.. ……………………………………………….. 29

 

مبحث اول: شورای انقلاب فرهنگی.. …………………………………………………………………. 30

 

مبحث دوم:رفع موانع ساختاری درسطح فراوزارتی.. …………………………………………………… 33

 

فصل دوم:قلمرواستقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 34

 

گفتار اول:تعریف وتبیین وتاریخچه. …………………………………………………………………. 34

 

مبحث اول:تعریف استقلال. …………………………………………………………………. 34

 

بند اول:استقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 34

 

مبحث دوم:سیرتاریخی( ی بر مفاهیم و مبانی استقلال و آزادی علمی دانشگاه) …………………………………………………………………. 36

 

مبحث سوم:آزادی علمی.. …………………………………………………………………. 37

 

مبحث سوم:قلمرواستقلال محتوایی.. …………………………………………………………………. 38

 

الف)هیات امنا وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 38

 

ب)دانشجو وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 38

 

ج)هیات علمی وآزادی علمی.. …………………………………………………………………. 39

 

د) حق دسترسی آزاد به اطلاعات و دانش… …………………………………………………………………. 39

 

ه) استقلال دانشگاه ها در گزینش استاد و دانشجو. …………………………………………………………………. 40

 

ط) امكان تعامل آزاد علمی با محیط جهانی.. …………………………………………………………………. 40

 

ظ) تقویت بخشی غیر دولتی آموزش عالی و انجمن های علمی.. …………………………………………….. 40

 

مبحث چهارم:پی آمدهای نفی استقلال…………………………………………………………………. . 41

 

گفتاردوم:حدود آزادی آکادمیک… …………………………………………………………………. 42

 

بند اول : حدود آزادی آکادمیک در موسسات آموزشی و پژوهشی.. …………………………………………… 44

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

مبحث دوم:گزینش و استخدام اساتید………………………………………………………………….. 48

 

گفتارسوم:اعضای جامعه علمی.. …………………………………………………………………. 49

 

مبحث اول:اساتید. …………………………………………………………………. 49

 

اولین دی نفع ازادی آکادمیک اساتید هستند برای دانستن چگونگی این آزادی وکم وکیف آن وروشن تر شدن بحث پرسش های ذیل مطرح شده.. …………………………………………………………………. 50

 

الف: موسسات آموزشی.. …………………………………………………………………. 55

 

ب: دانشجویان. …………………………………………………………………. 55

 

فصل سوم:قلمرواستقلال اداری ومالی.. …………………………………………………………………. 57

 

گفتاراول:تعریف وتبیین مفاهیم وسیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری دانشگاهها …………………………. 57

 

مبحث اول:تعریف وتبیین مفاهیم. …………………………………………………………………. 57

 

مبحث دوم:سیرتاریخی قوانین ومقررات مالی واداری.. …………………………………………………………………. 58

 

گفتاردوم:وظایف واختیارات هیات امنا درزمینه مسائل اداری ومالی.. …………………………………….. 60

 

گفتار سوم:فرصت ها…………………………………………………………………. 62

 

گفتارچهارم :چالش ها …………………………………………………………………. 66

 

چالش های عمده در اجرای بند الف ماده 49………………………………………………………………….. 66

 

گفتارچهارم:رویکرداصل44وبحث خصوصی سازی آموزش عالی.. …………………………………………….. 67

 

مبحث اول:استقلال دانشگاهی و رابطه آن با خصوصی سازی.. ………………………………………………. 68

 

مبحث دوم: عواقب و پیامدهای خصوصی سازی.. …………………………………………………………………. 69

 

نتیجه: ………………………………………………………………………………………………………… 71

 

منابع:………………………………………………………………………………………………………. 76

 

کتاب: …………………………………………………………………………………………………………….. 76

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...