د : تعریف بزهکاری در جرم شناسی…………………………………………………………………………… 9

 

گفتار دو م : مفهوم وانواع پیشگیری از جرم…………………………………………………………………… 9

 

الف : پیشگیری اجتماعی…………………………………………………………………………………………. 10

 

ب : پیشگیری وضعی یا فنی…………………………………………………………………………………… 10

 

ج : پیشگیری از طریق اعمال ضمانت اجرای کیفری……………………………………………………….. 11

 

مبحث دوم : مفهوم رسانه………………………………………………………………………………………… 12

 

گفتار اول : تعریف رسانه…………………………………………………………………………………………. 12

 

گفتاردوم : کارکرد فرهنگی- اجتماعی رسانه در جوامع امروزی…………………………………………. 18

 

فصل دوم : نقش رسانه در پیدایش وگسترش بزهکاری…………………………………………………… 19

 

مبحث اول : رسانه به عنوان بستر وقوع جرم…………………………………………………………………. 19         

 

گفتاراول : جرایم مربوط به سوء استفاده از آزادی اطلاعات ورسانه…………………………………….. 20

 

الف : جرایم بر ضد تمامیت معنوی و حریم خصوصی اشخاص ……………………………………….. 20

 

ب : جرایم بر ضد احساسات مذهبی………………………………………………………………………….. 24

 

ج : جرایم بر ضد امنیت ملی…………………………………………………………………………………… 25

 

گفتاردوم : جرایم ارتکابی از طریق آگهی های تبلیغاتی……………………………………………………. 26

 

الف : کلاهبرداری………………………………………………………………………………………………….. 27

 

ب : تبلیغات گمراه کننده…………………………………………………………………………………………. 28

 

ج : شرکت های هرمی………………………………………………………………………………………….. 29

 

مبحث دوم : نقش رسانه ها درنظریات جرم شناسی به عنوان عامل پیدایش یا کنترل بزهکاری…… 30

 

گفتار اول : نظریات مربوط به رویکردهای فرهنگی در جرم شناسی و نقش رسانه ها……………………..30

 

الف : نظریات ناظر بر نقض هنجارها توسط رسانه ها……………………………………………………… 31

 

ب : نظریات ناظربر قدرت رسانه ها…………………………………………………………………………… 32

 

ج : نظریات ناظر برهوش مخاطبان…………………………………………………………………………….. 34

 

گفتار دوم : نظریات مربوط به واکنش اجتماعی در جرم شناسی و نقش رسانه ها………………………….36

 

گفتار سوم : نقش جرم شناختی رسانه در گسترش بزهکاری در میان اطفال………………………….. .38

 

گفتارچهارم : جرایم ارتکابی متأثر از اخبار منتشره در رسانه ها………………………………………………….. 45

 

مبحث سوم : اهرم ها وراهکارهای موجود برای کنترل نقش جرم زای رسانه ها …………………….. 46

 

گفتار اول : بسترهای قانونی کنترل فعالیت رسانه ها………………………………………………………… 45

 

الف : قوانین حاکم بر رسانه های نوشتاری……………………………………………………………………. 47

 

ب : قوانین حاکم بر رسانه های دیجیتال………………………………………………………………………. 49

 

ج : قوانین حاکم بر رسانه های سمعی وبصری……………………………………………………………… 50

 

د : قوانین حاکم بر صدا و سیما………………………………………………………………………………………………52

 

ه : قوانین حاکم بر تبلیغات……………………………………………………………………………………………………. 53

 

گفتار دوم: راهکار های کیفری ومعایب آن………………………………………………………………….. 55

 

گفتار سوم : راهکارهای غیر کیفری…………………………………………………………………………….. 59

 

نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم…………………………………………………………………….. 60

 

مبحث اول : نقش رسانه ها در پیشگیری اجتماعی از جرم……………………………………………….. 62

 

گفتار اول : جرایم خشونت آمیز وپیشگیری اجتماعی به کمک رسانه ها……………………………….. 62

 

گفتار دوم : جرایم اقتصادی ونقش رسانه هادر توانمند سازی جامعه برای پیشگیری از آنها………. 65

 

مبحث دوم : نقش رسانه ها در پیشگیری فنی یا وضعی از وقوع جرم در تعامل با نظام عدالت کیفری

 

پایان نامه و مقاله

 

و ارتقای فرهنگ حقوقی…………………………………………………………………………………………. 66

 

گفتار اول : رسانه ها و پیشگیری وضعی از جرایم مالی و اقتصادی…………………………………….. 66

 

بند اول : آگاه سازی بزه دیدگان بالقوه برای تقویت سیبل های مجرمانه……………………………….. 66

 

بند دوم : نقش رسانه در ایجاد شفافیت بیشتر به عنوان عامل پیشگیری از بزهکاری اقتصادی…….. 67

 

گفتار دوم : پیشگیری وضعی از جرایم متعارف و خشونت آمیز به کمک رسانه ها………………….. 67

 

گفتار سوم : نقش پیشگیرانه رسانه از طریق تعامل با نظام عدالت کیفری………………………………. 68

 

بند اول : نقش رسانه ها درتعامل و همکاری با نظام عدالت کیفری…………………………………….. 68

 

بند دوم : انتشار روند محاکمات و آگاه سازی عمومی نسبت به فعالیت نظام عدالت کیفری…….. 68

 

بند سوم : انتشار احکام محکومیت و نحوه مجازات بزه کاران و تأثیر آن در باز دارندگی از وقوع جرم 70

 

گفتار چهارم : نقش رسانه در روشن سازی و ایجاد فرهنگ قانونی…………………………………….. 70

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...