فصل دوم:مبانی نظری پژوهش

 

مقدمه. 12

 

2-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 16

 

2-1-1- تعریف فناوری اطلاعات… 16

 

2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 17

 

2-1-3- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات… 19

 

2-1-4- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات… 21

 

2-1-5-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور. 23

 

2-1-6- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات… 24

 

2-1-7- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات… 26

 

2-1-8- توصیه ها و راهکارها 28

 

2-2- یادگیری.. 29

 

2-2-1- تعریف یادگیری.. 32

 

2-2-2- سبک های یادگیری.. 33

 

2-2-3- انواع سبک های یادگیری.. 34

 

2-2-4- سبک های یادگیری شناختی.. 35

 

2-2-4-1 سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 35

 

2-2-4-2سبک های تکانشی و تاملی.. 38

 

2-2-4-3 سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 40

 

2-2-4-4 سبک های عمقی و سطحی.. 46

 

2-2-4-5  سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی.. 47

 

2-2-5 ماهیت یادگیری.. 48

 

2-2-6 مفهوم یادگیری الکترونیکی.. 49

 

2-2-7 مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب… 49

 

2-2-8 مدل های مختلف فضاهای یادگیری.. 50

 

2-2-8-1 مدل های یادگیری شبکه ای.. 50

 

2-2-8-2 یادگیری درکلاس های آینده 51

 

2-2-8-3- یادگیری ساختاردانش و توانایی حل مشکل.. 51

 

2-2-8-4- یادگیری مبتنی بر جامعه. 52

 

2-3 تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری.. 53

 

2-3-1- توسعه حرفه ای.. 54

 

2-3-2- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری.. 54

 

2-3-3- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی.. 56

 

2-3-4- مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت… 57

 

2-3-5- انواع آموزش و یادگیری مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات… 60

 

2-3-5-1- خود یادگیری.. 60

 

2-3-5-2- یادگیری از راه دور. 61

 

2-3-5-3-  کلاس مجازی.. 61

 

2-3-5-4- یادگیری گروهی.. 62

 

2-3-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم. 63

 

2-4 تحقیقات انجام شده در داخل.. 65

 

2-4-1- کتاب… 65

 

2-4-2- پایان نامه. 67

 

2-4-3- مقالات… 88

 

2-5- تحقیقات انجام شده در خارج.. 129

 

2-5-1- کتاب… 129

 

فصل سوم:روش تحقیق

 

مقدمه. 134

 

3-1- جامعه آماری.. 134

 

3-2- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 134

 

3-3- روش تحقیق.. 135

 

3-4- ابزار اندازه گیری.. 135

 

3-4-1- پرسشنامه سبک های یادگیری.. 135

مقالات و پایان نامه ارشد

 

 

3-4-2- پایایی و روایی پرسشنامه. 135

 

3-4-3- روایی آزمون( اعتبار) 136

 

3-4-4- روش نمره گذاری.. 137

 

3-5- روش گرد آوری اطلاعات… 137

 

3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 137

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه. 140

 

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری

 

مقدمه. 148

 

فرضیه اصلی.. 148

 

فرضیه های فرعی.. 149

 

پیشنهادها 153

 

منابع و ماخذ. 154
فهرست جداول

 

جدول1-3- سبک های یادگیری همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 44

 

جدول شماره (4-1) جدول توزیع فراوانی مشخصات دموگرافیک گروه نمونه. 140

 

جدول شماره (4-2) آزمونهای چند متغیره برای بررسی معناداری تفاوت بین میانگینها در گروه های پژوهش    142

 

جدول شماره (4-3) میانگین و انحراف استاندارد گروه نمونه در میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات(ICT) به تفکیک مقیاس های یادگیری.. 142

 

جدول شماره (4-6) خلاصه اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیره 145

 

جدول شماره (4-5) آزمون های چند متغیره برای بررسی معناداری تفاوت بین میانگین ها در گروه های پژوهش    144

 

جدول شماره (4-4) میانگین و انحراف استاندارد گروه نمونه در مقیاسهای مختلف یادگیری.. 143

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...