پیشگویی رفتار افراد در انتخاب دندانپزشک

 

3-2-1- هدف كاربردی:

 

ارائه مدلی جهت پیشگویی رفتار افراد در انتخاب دندانپزشک.

 

4-2-1- فرضیات:

 

 

    • بین هزینه خدمات دندانپزشکی و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین دسترسی آسان و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین توقف راحت وسایل نقلیه و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین حسن شهرت دندانپزشک و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین آشنایی با دندانپزشك و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین پیشنهاد دوستان/افراد خانواده و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین قرارداد دندانپزشک با بیمه و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین حسن نیت در ارائه خدمات و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین مهارت دندانپزشك و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین تجهیزات و تکنولوژی مدرن و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین توضیحات واضح دندانپزشك و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

    • بین زمان انتظار برای پذیرش و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.
    • مقالات و پایان نامه ارشد

    •  

 

  • بین پروسه مناسب و انتخاب دندانپزشک ارتباط وجود دارد.

 

 فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و ی بر مطالعات پیشین

 

2- مقدمه

 

امروزه، کلینیک های دندانپزشکی در حال انطباق خود با تغییرات محیط هستند. اگرچه ممکن است بازاریابی در گذشته امری ناپسند تلقی می شد، این روزها کلینیک های دندانپزشکی شروع به انتخاب مزایای بازاریابی کرده اند. درگیری مشتری در انتخاب خدمات بهداشتی و درمانی به طور تصاعدی رشد کرده است. کلینیک ها باید یاد بگیرند که به مشتری احترام بگذارند، نیازهایشان را کشف کنند و رضایتشان را بهبود بخشند. در بازاریابی خدمات دندانپزشکی درک این که مشتری چگونه کلینیک را انتخاب خواهد کرد موضوع مهمی می باشد. چون بیماران می توانند بازارگردی را در میان کلینیک ها انجام دهد و مقایسه کند. امروزه، چگونگی بهره مندی از مزایای رقابتی به وسیله استراتژی عملیاتی موضوع مهمی برای موفقیت کسب و کار می باشد. حرفه های دندانپزشکی باید با این چالش ها روبرو شوند و خود را برای آینده آماده کنند. ویژگی های بسیاری وجود دارد که در انتخاب کلینیک تاثیر می گذارد. دراستراتژی بازاریابی، دندانپزشک باید بداند که گروه های مختلف در انتخاب دندانپزشک بر ویژگی های مختلفی تاکید می کنند و انتخاب در خلاء اتفاق نمی­افتند. شبکه های عصبی می توانند برای یادگیری الگوهای پیچیده اطلاعات و تعمیم اطلاعات یادگرفته، استفاده شوند. در این فصل به مبانی نظری پژوهش همچون تعاریف جدید بازاریابی، فرایند تصمیم­گیری خرید مصرف کننده، انواع حل مسئله خرید، عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید، عوامل آمیخته بازاریابی و… ، همچنین مدل­های آماری و غیرآماری مورد استفاده در این پژوهش و ی بر مطالعات پیشین پرداخته­ ایم.

 

1-1-2- تعریف بازاریابی جدید

 

تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است، مانند گروهی از فعالیت های تجاری وابسته؛ پدیده ای بازرگانی؛ فرایندی اقتصادی؛ فرایند مبادله یا انتقال مالکیت محصولات؛ فرایند تعدیل عرضه و تقاضا؛ و بسیاری معانی دیگر. هر کدام از این تعاریف بیان کننده گوشه ای از فعالیت های بازاریابی است، ولی تعریف کامل آن و منطبق بر گرایش بازاریابی جدید نیست. امروزه صاحب نظران، بازاریابی را فرایند ارضای نیازها و خواسته­های بشر تعریف می­کنند. به نظر فیلیپ کاتلر، برجسته­ترین صاحب­نظر در این رشته، بازاریابی عبارت است از: “فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته­ها از طریق فرایند مبادله”. این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.نیازها و خواسته ها

 

منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته­های انسان است. بشر برای ادامه حیات خود به غذا، هوا، آب، لباس و پناهگاه نیاز دارد. علاوه بر این ها، او میل زیادی به آسایش، آموزش و خدمات دیگر دارد. محصول زاییده نیازها و خواسته های بشر است؛ به عبارت دیگر محصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد. نیاز بیان کننده حالت محرومیت احساس شده در فرد است. این محرومیت آرامش آدمی را بر­هم می زند و در او شوقی برای برطرف کردن آن به وجود می آورد. نیاز شخص را به حرکت وا می دارد و او را در یک حالت فعال قرار داده، به او جهت می دهد. شخص چیزهای خاصی را که ارضا­کننده خواسته­های اوست، خارج از وجود خویش تصور می­کند. این چیزها محصولات نامیده می­شوند. این محصولات به هر اندازه که خواسته­های فرد را برآورده کنند دارای ارزش­اند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...