2-7- تاثیرات فیس بوک بر ابعاد مختلف زندگی ……………………………………………………. 22

 

2-8- آسیب های روانی وابستگی به فیس بوک ……………………………………………………. 31

 

2-9- هوش هیجانی چیست ……………………………………………………………………………….. 32

 

2-10- اهمیت هوش هیجانی ……………………………………………………………………………… 38

 

2-10-1- اهمیت هوش هیجانی درکنترل هیجانات ……………………………………………….. 39

 

2-10-2- اهمیت هوش هیجانی درروابط اجتماعی ……………………………………………….. 40

 

……….. 2-10-3- اهمیت هوش هیجانی در مدیریت ………………………………………………….. 41

 

……….. 2-10-4- اهمیت هوش هیجانی در موفقیت افراد …………………………………………… 41

 

2-11- ادراک هیجانات ………………………………………………………………………………………. 42

 

2-12- توضیحاتی درباره اصطلاحات مختلف مربوط به هوش هیجانی …………………………. 44

 

2-12-1- سواد هیجانی ………………………………………………………………………….. 44

 

2-12-2- توانش هیجانی ………………………………………………………………………… 46

 

2-13- الگوهای نظری هوش هیجانی ………………………………………………………………….. 48

 

2-13-1- هوش هیجانی مبتنی بر رگه و توانش …………………………………………… 48

 

2-13-2- الگوهای آمیخته ………………………………………………………………………… 50

 

2-13-3- الگوهای توانایی ………………………………………………………………………… 53

 

2-14- وجوه اشتراک الگوهای مختلف هوش هیجانی ………………………………………………… 54

 

2-15- فرایند تحولی هوش هیجانی ……………………………………………………………………….. 59

 

2-16- عوامل موثر بر فرایند تحول هوش هیجانی ……………………………………………………… 65

 

2-16-1- اجتماعی شدن ……………………………………………………………………………. 66

 

2-16-2- نقش والدین ………………………………………………………………………………. 66

 

2-16-3- سهم واکنش های والدین به هیجان های کودکان ……………………………. 67

 

2-16-4- سهم آموزش / پرورش والدین درباره ی هیجان ها ………………………… 67

 

2-16-5- سهم همسالان ……………………………………………………………………….. 68

 

2-16-6- سهم بالقوه ی واکنش های دوستان به هیجان های دیگران …………… 68

 

2-16-7- سهم بالقوه ی آموزش / پرورش دوستان درباره هیجان ها …………… 69

 

2-16-8- تحول شناختی ………………………………………………………………………. 70

 

2-17- کارکردهای هوش هیجانی …………………………………………………………………….. 71

 

2-17-1- هوش هیجانی،تفکرو روابط اجتماعی ………………………………………. 71

 

2-17-2 – هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا ………………………… 75

 

2-18- ی بر تحقیقات انجام شده …………………………………………………………….. 77

 

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

 

3-1- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………. 81

 

3-2- حجم نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………… 81

 

3-3- طرح تحقیق ……………………………………………………………………………………….. 81

 

3-4– روش اجرای پژوهش ………………………………………………………………………….. 82

 

3-4-1- شرح جلسات ………………………………………………………………………. 82

 

3-5- ابزار پژوهش ………………………………………………………………………………………. 84

 

3-5-1- پرسشنامه هوش هیجانی بار- ان ……………………………………………. 84

 

3-5-2- مشخصات آزمون هوش هیجانی بار – اُن ………………………………… 84

 

3-5-3- نحوۀ نمره گذاری …………………………………………………………………. 86

 

3-5-4- پرسشنامه اعتیاد به فیس بوک برگن ………………………………………… 88

 

3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………….. 88

 

 

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- تحلیل توصیفی داده ها ………………………………………………………………………… 90

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1- بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………. 96

 

5-2- محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………… 98

 

5-3- پیشنهادات …………………………………………………………………………………………. 98

 

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………. 99

 

منابع فارسی ……………………………………………………………………………………. 100

پایان نامه و مقاله

 

 

منابع انگلیسی …………………………………………………………………………………. 102

 

پیوست ها …………………………………………………………………………………………………. 107

 

فهرست جداول

 

جدول2-1- ……………………………………………………………………………………………………..55

 

جدول3-1- ……………………………………………………………………………………………………..81

 

جدول3-2- ……………………………………………………………………………………………………..87

 

جدول4-1- ……………………………………………………………………………………………………..90

 

جدول4-2- ……………………………………………………………………………………………………..91

 

جدول4-3- ……………………………………………………………………………………………………..91

 

جدول4-4- ……………………………………………………………………………………………………..92

 

جدول4-5- ……………………………………………………………………………………………………..93

 

جدول4-6- ……………………………………………………………………………………………………..94

 

چکیده

 

تحقیق حاضر به بررسی اثر بخشی هوش هیجانی در کاهش وابستگی به فیسبوک دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران پرداخته است.

 

فرضیه های تحقیق عبارتند از :

 

1- آموزش ارتقاء هوش هیجانی موجب کاهش وابستگی دانش آموزان دبیرستانی به فیس بوک می شود.

 

2- پس از گذشت1 ماه تاثیر آموزش ارتقاء هوش هیجانی بر کاهش وابستگی به فیس بوک تداوم خواهد داشت.

 

ابزارهای اندازه گیری این تحقیق پرسشنامه هوش هیجانی بار– ان و پرسشنامه ی وابستگی به فیس بوک است.

 

گروه نمونه شامل دانش آموزان دبیرستان دخترانه تهران است .

 

این تحقیق از نوه همبستگی می باشد و بر اساس فرضیه ها و با استفاده از روش رگرسیون این نتایج به دست آمده است.

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...