1-2. تعریف مسأله 3

 

 

1-3. ضرورت اجرای پژوهش. 5

 

 

1-4. هدف‌ اصلی پژوهش. 6

 

 

1-5. هدف‌های فرعی پژوهش. 6

 

 

1-6. سؤال‌های پژوهش. 7

 

 

1-7. مبانی نظری 7

 

 

1-7-1. مفدمه 7

 

 

1-7-2. هوش 8

 

 

1-7-3. هوش هیجانی 8

 

 

1-7-4. مقایسه هوش هیجانی و بهره هوشی یا هوش شناختی 10

 

 

1-7-5. تاریخچه شكل‌گیری هوش هیجانی 11

 

 

1-7-6. آموزش جهت ارتقاء مهارت‌های هوش هیجانی 13

 

 

1-7-7. رویكردهای رایج در حوزه‌ هوش هیجانی و الگوی استفاده‌شده در پژوهش. 16

 

 

1-7-8. ویژگی‌های افراد با هوش هیجانی  بالا 18

 

 

1-7-9. هوش هیجانی وجنسیت 20

 

 

1-7-10. هوش هیجانی و اضطراب 21

 

 

1-7-11. اضطراب 23

 

 

1-7-12. انواع اضطراب 25

 

 

1-7-13. تاریخچه اضطراب کتابخانه‌ای 29

 

 

1-7-14. راه‌های کاهش اضطراب کتابخانه‌ای 31

 

 

1-7-15. هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه‌ای 32

 

 

1-7-16. نتیجه‌گیری 34

 

 

1-8. مروری بر پژوهش‌های پیشین در داخل و خارج از ایران 35

 

 

1-8-1. پژوهش‌های انجام شده در خارج کشور 35

 

 

1-8-1-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 35

 

 

1-8-1-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه‌ای.. 38

 

 

1-8-2. پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور 45

 

 

1-8-2-1. مطالعات حوزه هوش هیجانی.. 45

 

 

1-8-2-2. مطالعات حوزه اضطراب كتابخانه‌ای.. 48

 

 

1-8-3. نتیجه‌گیری 50

 

 

1-9. تعریف متغیّرهای نظری و عملیاتی پژوهش. 51

 

 

فصل دوّم:­ روش‌شناسی پژوهش

 

 

 

    1. روش‌شناسی پژوهش. 53

 

 

2-1. مقدمه 53

 

 

2-2. روش‌شناسی پژوهش. 53

 

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-3. جامعه پژوهش و حجم نمونه 53

 

 

2-3-1. روش محاسبه حجم نمونه و تعداد آن 55

 

 

2-4. ابزارها و مراحل گردآوری اطلاعات 56

 

 

2-4-1. پرسشنامه سیبریاشرینک 56

 

 

2-4-2. مقیاس اضطراب کتابخانه‌ای بوستیک 57

 

 

2-5. روایی و پایایی ابزارهای گردآوری اطلاعات 60

 

 

2-5-1. روایی 60

 

 

2-5-2. پایایی 60

 

 

2-6. فرآیند گردآوری داده‌ها 61

 

 

2-7. تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها 61

 

 

2-7-1. آزمون فرض نرمال بودن متغیّرها 61

 

 

فصل سوم: تجزیه و تحلیل یافته‌ها

 

 

 

    1. تجزیه و تحلیل یافته‌ها 64

 

 

3-1. مقدمه 64

 

 

3-2. توصیف متغیّرهای مورد مطالعه 64

 

 

3-2-1. تحلیل اطلاعات جمعیّت­شناختی 64

 

 

3-2-2. اطلاعات مربوط به نوع دانشگاه و دانشکده 66

 

 

3-3. پاسخ به سؤال‏های اصلی پژوهش. 66

 

 

  

 

 

 

    1. بحث و نتیجه‌گیری 95

 

 

4-1. مقدمه 95

 

 

4-2. خلاصه یافته‌های مرتبط با سؤال‌ها و بحث پیرامون آنها 95

 

 

4-3. نتیجه‌گیری کلی 97

 

 

4-4.پیشنهادها 106

 

 

4-4-1. پیشنهادهای کاربردی پژوهش. 106

 

 

4-4-1-1. پیشنهادهای کاربردی برای کتابداران 106

 

 

4-4-1-2. پیشنهادهای کاربردی برای مدیران کتابخانه‌ها 107

 

 

4-4-2. پیشنهادهایی برای پژوهش‌ها و مطالعه‌های آینده 108

 

 

4-5. محدودیت‌های اجرای پژوهش. 109

 

 

 فهرست منابع 112

 

 

منابع فارسی 110

 

 

منابع انگلیسی 114

 

 

فهرست تصاویر وجداول

 

 

جدول 1-1.  سیر تحول مفهوم هوش هیجانی، برگرفته از مبانی نظری پژوهش… 12

 

 

تصویر 1-1. الگوی چهار مرحله‌ای تقویت سواد هیجانی شرایور. 15

 

 

جدول 1-2. ویژگی افراد با هوش هیجانی باالا. 19

 

 

جدول 2- 1. فراوانی رشته و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و خلیج فارس به تفکیک دانشکده­ها 54

 

 

جدول2-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی آزمودنی‌ها بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده(N=655) 55

 

 

جدول 2-3. ضرایب آلفای كرونباخ برای متغیّرهای پژوهش… 61

 

 

جدول 2-4. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای امتیاز کل و امتیاز مؤلّفه­های هوش هیجانی و اضطراب کتابخانه­ای.. 62

 

 

جدول 3-1. متغیّرهای مستقل و وابسته پژوهش به تفکیک… 64

 

 

جدول 3-2. توزیع فراوانی و فراوانی نسبی دانشجویان بر حسب جنسیت، دانشگاه و دانشکده 65

 

 

جدول 3-3. تصویری کلی از پاسخ‏های آزمودنی‌ها به گویه‏های مربوط به اضطراب کتابخانه‌ای.. 68

 

 

جدول 3-4. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 69

 

 

 جدول 3-5. سطح‌بندی اضطراب كتابخانه‌ای بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس… 70

 

 

جدول 3-6. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان در مؤلّفه‌های مختلف… 70

 

 

جدول3-7. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفه­های اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان دختر و پسر. 71

 

 

جدول 3-8. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی مؤلّفه­های عوامل عاطفی و فقدان مهارت‌های كتابخانه‌ای به تفکیک جنسیت… 72

 

 

جدول 3-9. میانگین  نمره‌های دریافتی اضطراب كتابخانه‌ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دو دانشگاه­ 72

 

 

 جدول 3-10. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی مؤلّفه­ فقدان مهارت‌های كتابخانه‌ای به تفکیک دو دانشگاه 73

 

 

جدول 3-11. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی اضطراب كتابخانه‌ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در علوم پزشكی بوشهر. 74

 

 

جدول 3-12. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی اضطراب كتابخانه‌ای و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در دانشگاه خلیج فارس… 75

 

 

جدول 3-13. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه‌ای در مؤلّفه‌های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 75

 

 

جدول 3-14. تی تک متغیره برای تعیین میزان اضطراب كتابخانه‌ای در مؤلّفه‌های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 76

 

 

جدول3-15. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه‌های اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان در هر دو دانشگاه 77

 

 

جدول 3-16. تصویری کلی از پاسخ‏های آزمودنی‌ها به گویه‏های مربوط به هوش هیجانی.. 78

 

 

جدول3-17. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی دانشجویان به تفکیک دو دانشگاه 79

 

 

جدول3-18. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه‌های مختلف در دانشجویان. 80

 

 

جدول3-19. تی مستقل برای سنجش تفاوت مؤلّفه­های هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر. 81

 

 

جدول 3-20. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی مؤلّفه­های خودآگاهی و خودمدیریتی به تفکیک جنسیت… 82

 

 

جدول3-21. میانگین  نمره‌های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دو دانشگاه­ 82

 

 

جدول 3-22. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی مؤلّفه­های خودانگیزی به تفکیک دو دانشگاه 83

 

 

 جدول 3-23. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­ها در دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 83

 

 

 جدول 3-24. میانگین رتبه نمره‌های دریافتی هوش هیجانی و مؤلّفه­های آن به تفكیك دانشکده­هادر دانشگاه خلیج فارس… 84

 

 

 جدول 3-25. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه‌های مختلف دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی.. 85

 

 

جدول 3-26. تی تک متغیره برای تعیین میزان هوش هیجانی در مؤلّفه‌های مختلف دانشجویان دانشگاه خلیج فارس… 85

 

 

جدول3-27. میانگین وزنی برای سنجش تفاوت مؤلّفه‌های هوش هیجانی دانشجویان. 85

 

 

جدول 3-28. همبستگی بین مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی و مؤلّفه‌‌های اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان دو دانشگاه 86

 

 

جدول 3-29. همبستگی بین مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی و مؤلّفه‌‌های اضطراب كتابخانه‌ای دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی بوشهر. 88

 

 

جدول 3-30.خلاصه مشخصه‌های آماری رگرسیون تأثیر مؤلّفه‌‌های هوش هیجانی بر اضطراب کتابخانه‌ای دانشجویان علوم پزشکی.. 89

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...