(3-6-1 فرایند برنامه ریزی ………………………………………………………….…………………. 6

 

(4-6-1 مدت برنامه‌ریزی …………………………………………………………….…………………. 7

 

(5-6-1 درک مفاهیم استراتژی ……………………………………………………..………………… 7

 

(6-6-1 برنامه ریزی استراتژیک ……………………………………………………..………………… 7

 

(7-6-1 فرایند برنامه ریزی استراتژیک .………………………………………………………………. 9

 

(8-6-1مراحل برنامه ریزی استراتژیک …………………………………………….…….…………… 10

 

(9-6-1تفاوت برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی …………………..………..……….. 10

 

(10-6-1اجزای برنامه ریزی استراتژیک ……………………………………………………………… 10

 

(1-10-6-1رسالت سازمان …………………………………………………………...……………….10

 

(2-10-6-1 دورنمایاچشم انداز ……………………………………………………..……………… 11

 

(3-10-6-1 ارزش های محوری …………………………………………………….…..……………. 12

 

(4-10-6-1 اهداف …………………………………………………………………...……………….. 12

 

(11-6-1ویژگی های برنامه ریزی استراتژیک …………………………………….……..………….. 13

 

(12-6-1 تفکر استراتژیک …………………………………………………………....………………. 14

 

(13-6-1مدیریت استراتژیک ………………………………………………………..….…………….. 15

 

(14-6-1موانع پیاده سازی استراتژی در سازمان­ها …....……………………………...………..……… 16

 

(15-6-1مکتب طراحی………..……………………………………………… 17

 

(7-1 چهار چوب فصول آتی ……………………………………………………………………………….. 19

 

 

 

فصل دوم: مروی بر پیشینه تحقیق

 

(1-2 مقدمه ……………………………………………………………………………...…………………… 21

 

(2-2 ظهور استراتژی در دانشگاه ها ………………………………………………….…….……………….. 21

 

(3-2 تاریخچة آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در ایران ……………………..………..………………. 22

 

(4-2آموزش عالی وماهیت آن …………………………………………..…….…………………………… 23

 

(5-2 اهداف آموزش عالی …………………………………………………..………………………………. 23

 

(6-2 مطالعات تطبیقی ………………………………………………………..……………………………….. 24

 

2-6-1) پیشینه استراتژی در آموزش عالی …………………………….……………………………….. 24

 

(2-6-2محیط در حال تغییر آموزش عالی …………………………….……….………………………. 24

 

(3-6-2 مفهوم و نقش برنامه ریزی استراتژیك در آموزش عالی ……………………………………. 25

 

(4-6-2برنامه ریزی استراتژیك پژوهشی در آموزش عالی …………………………………………… 26

 

(7-2 برپیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………. 26

 

(8-2 بررسی دانش در برنامه چهارم و سندچشم انداز …………………………………………………….. 28

 

(1-8-2 ماده 45………………………………………………………………………………………….. 29

 

(2-8-2 ماده 57 …………………………………………………………………………………………. 29

 

(3-8-2  ماده43 …………………………………………………………………………………………. 30

 

(4-8-2 ماده46 ………………………………………………………………………………………….. 30

 

(9-2 سیاست های برنامه پنجم توسعه ………………………………………………………………………. 31

 

(1-9-2 امور علمى و فناورى ………………………………………………………………………….. 31

 

(2-9-2نگاهی به برنامه پنجم توسعه در حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها …………………… 31

 

(1-2-9-2 ماده19 ………………………………………………………………………………………. 31

 

(2-2-9-2ماده20 ……………………………………………………………………………...……… 32

 

(3-2-9-2ماده24 ……………………………………………………………………………………… 32

 

(10-2وضعیت شاخص های تحقیقاتی كشور ……………………………………………………………. 32

 

(1-10-2 شاخص  اعتبارات پژوهشی ………………………………………………………………… 32

 

(2-10-2 شاخص منابع انسانی ………………………………………………………………………… 33

 

(3-10-2شاخص تولیدات علمی …………………………………………………………………….. 34

 

(4-10-2 نسبت تولید علمی به تولید ناخالص ملی …………………………………………………. 35

 

(5-10-2نسبت تولید علمی به بودجه تحقیق و توسعه …………………………………………….. 36

 

(11-2بررسی جایگاه فعلی و عملكرد حوزه پژوهش و فناوری در رتبه­بندی دانشگاه­ها …………..….. 37

 

(12-2 عملكرد پژوهش در سطح كشور ………………………………………………………………..… 38

 

(1-12-2 رده بندی دانشگاه­های ایران درجهان توسط موسسه سایماگو درسال2010 ……….... 38

 

(13-2 معیارهای رتبه بندی جهان اسلام و اهمیت پژوهش …………………………………………...…. 40

 

(14-2 خلاصه نتایج مطالعات انجام شده ………………………………………………………………….. 41

پایان نامه و مقاله

 

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1) مقدمه …………………………………………………………………………………………………. 43

 

3-2) روش انجام پژوهش …………………………………………………………………………………. 43

 

3-3) عوامل داخلی …………………………………………………………………………………………. 44

 

3-4) عوامل خارجی ………………………………………………………………………………………… 44

 

3-5 (فرایند طراحی و تدوین برنامه ی استراتژیك ………………………………………………………… 45

 

3-6(  مدل سازی استراتژی وتجزیه وتحلیل محیط ……………………………………………………….. 46

 

3-6-1)ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ………………………………………………………..…….. 46

 

3-6-2)ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ………………………………………………………...…….. 46

 

3-6-3( ماتریس قوت ضعف فرصت تهدید …………………………………………………..…….. 46

 

3-6-4( ماتریس داخلی و خارجی …………………………………………………………………… 48

 

3 -7( جامعه و نمونه آماری تحقیق ……………………………………………………………………….. 48

 

3-8) قلمرو پژوهش ……………………………………………………………………………………….. 48

 

3-8-1)قلمرو موضوعی ……………………………………………………………………………… 48

 

3-8-2 (قلمرو مكانی ………………………………………………………………………………… 48

 

3-8-3) قلمرو زمانی …………………………………………………………………………………. 48

 

3-9(  روش گرد آوری اطلاعات وداده ها ……………………………………………………….……… 49

 

3-10) ابزار پژوهش ………………………………………………………………………………….……. 49

 

3-11( الگو و روش تجزیه و تحلیل داده ها ………………………………………………...……...……. 50

 

3-12) خلاصه فصل ………………………………………………………………………..………...……. 50

 

فصل چهارم:یافته های تحقیق

 

4-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. 52

 

4-2) تجزیه و تحلیل داده های پژوهش …………………………………………………………………… 52

 

4-3)یافته های توصیفی …………………………………………………………………………………….. 52

 

4-3-1)معرفی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ………………………………………..……………. 52

 

4-3-11-) اهم فعالیت­های حوزه پژوهش و فناوری ……………………………………………… 53

 

4-3-12-) اهم وظایف مدیریت  امور پژوهش ……………………………………………………… 53

 

4-3-13-) اهم وظایف مدیریت ارتباط با صنعت وکار آفرینی ……………………………………. 54

 

4-3-14-) اهم وظایف مدیریت خدمات علمی وفناوری ………………………………………….. 54

 

4-3-2) عملکرد کمی جامعه تحت بررسی …………………………………………………………. 55

 

4-4)یافته های پژوهش ……………………………………………………………………………………. 59

 

4-4-1)بیانیه ارزش ……………………………………………………………………………………. 60

 

4-4-2) بیانیه رسالت ………………………………………………………………………………….. 61

 

4-4-3)بیانیه چشم انداز ………………………………………………………………………………. 62

 

4-4-4) ماتریس ارزیابی عوامل داخلیIFE ……………………………………………………. 63

 

4-4-4-1) نحوه تهیه ماتریس ارزیابی عوامل داخلیIFE …………………………………………… 64

 

4-4-5)ماتریس ارزیابی عوامل خارجی EFE ………………………………………………………. 64

 

4-4-5-1) نحوه تهیه ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ……………………………………………… 66

 

4-4-6)ماتریس مدل نه خانه ای مدل دیوید …………………………………………………………. 68

 

4-5)راهبردها و اقدامات عملیاتی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ……………………………… 70

 

فصل پنجم: نتایج تحقیق

 

5-1) مقدمه ………………………………………………………………………………………………….. 73

 

5-2) خلاصه تحقیق …………………………………………………………………………………………. 73

 

5-3) نتایج ویافته های تحقیق ……………………………………………………………………………….. 74

 

5-3-1) بیانیه ماموریت حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………………… 74

 

5-3-2) بیانیه چشم انداز حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………………. 74

 

5-3-3) نقاط قوت حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ………………………………………….. 74

 

5-3-4) نقاط ضعف حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ………………………………………… 74

 

5-3-5) فرصت های حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ………………………………………… 75

 

5-3-6) تهدید های حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه …………………………………………. 75

 

5-3-7) ارزش های محوری حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………….. 75

 

5-3-8) اهداف بلند مدت حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ………………………………….. 76

 

5-3-9) استراتژی های حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………………… 76

 

5-3-9-1) استراتژی های تهاجمی SO ………………………………………………………….. 76

 

5-3-9-2) استراتژی های  رقابتی ST ……………………………………………………………. 76

 

5-3-9-3) استراتژی های محافظه کارانه WO ………………………………………………………. 77

 

5-3-9-4) استراتژی های تدافعی WT ……………………………………………………...….. 77

 

5-3-10) برنامه های عملیاتی حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………… 77

 

5-3-11) شاخص های کلیدی عملکرد حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ………………….. 78

 

5-4) محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………………….. 79

 

5-5) بحث ونتیجه گیری …………………………………………………………………………………… 79

 

5-6) پیشنهادات برخاسته از پژوهش ………………………………………………………………………. 79

 

5-7) پیشنهادات برای پژوهش های آتی …………………………………………………………………… 80

 

 

 

 

 

فهرست منابع و مآخذ

 

فهرست فارسی …………………………………………………………………………………………… 82

 

فهرست انگلیسی …………………………………………………………………………………………. 86

 

پیوست­ها و محاسبات

 

پیوست  1 ………………………………………………………………………………………………… 88

 

پیوست 2 ………………………………………………………………………………………………… 90

 

پیوست 3  ……………………………………………………………………………………………….. 91

 

پیوست 4 ………………………………………………………………………………………………… 92

 

محاسبات …………………………………………………………………………………………. 93

 

چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………. 98

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوانصفحه

 

 

 

شكل1-1: الگوی تفكر استراتژیك …………………………………………………………………………………….15

 

شكل1-2:موانع اساسی پیاده سازی استراتژی در سازمان­ها …………………………………………………….. 16

 

شکل 1-3: مدل مکتب طراحی ………………………………………………………………………………………….. 19

 

شکل2-1:سهم اعتبارات پژوهشی كشورازتولیدناخالص داخلی دربخش دولتی ……………………..33

 

شکل 22تعدادمحققین به ازای یك میلیون نفرجمعیت ……………………………………………………..34

 

شکل2-3:نسبتتولیداتعلمیبهتولیدناخالصملیدربرخیازكشورهایدرحالتوسعه…….. 36

 

شکل2-4:تعدادتولیدبه­ازایصدنفرنیرویتحقیقوتوسعهدربرخیازكشورهایدرحالتوسعه ..36

 

شکل2-5: نمای كلی شاخص ها و وزن ها در رتبه بندی جهان اسلام ……………………………………….. 40

 

شکل 3-1:مدل تدوین برنامه استراتژیك حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ……………………….. 45

 

شکل3-2:تحلیل ماتریسSWOT…………………………………………………………………………….. 47

 

شکل 3-3:الگویتجزیهوتحلیلاطلاعات………………………………………………………………………. 50

 

شکل4-1:مقالات (کامل و چکیده) ارائه شده در کنفرانس­ها …………………………………………………. 56

 

شکل 4-2:تعداد مقالات ISI دانشگاه ارومیه ……………………………………………………………………… 56

 

شکل4-3تعداد مقالات چاپ شده در مجلات علمیپژوهشی دانشگاه ارومیه …………………………. 57

 

شکل 4-4: مجلات متقاضی اخذ مجوز علمی پژوهشی، به تفکیک دانشکده ……………………………… 57

 

شکل 4-5:آمار کتب تالیفی دانشگاه ارومیه ………………………………………………………………………. 58

 

شکل4-6:آمار اختراعات ثبت شده ازسال 87 در دانشگاه ارومیه …………………………………………… 58

 

شکل4-7توزیع اعضای هیات علمی در دانشکده ها ومراکز ………………………………………………..59

 

شکل 4-8:وضعیت رتبه علمی کارکنان هیات علمی دانشگاه ارومیه ………………………………………. 59

 

شکل  4-9بیانیه ارزش حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………………………… 60

 

شکل 4-10:بیانیه رسالت حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه …………………………………………….. 61

 

شکل 4-11:بیانیه چشم انداز حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه ارومیه ……………………………………….. 62

 

شکل 4-12:نمره نهایی ماتریس عوامل داخلی وخارجی حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه …… 68

 

شکل4-13: نمره نهایی ماتریس وتعیین نوع راهبرد سازمانیدر ماتریس نه خانه ای دیوید ……………. 69

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول:

 

 

کلیات تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...