فصل دوم:پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………..11

 

پیش درآمد……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..12

 

2-1تعاریف ومفاهیم خودنظم بخشی…………………………………………………………………………………………………………….12

 

2-1-1خودنظم بخشی رفتار…………………………………………………………………………………………………………………………12

 

2-1-2انواع خودنظم بخشی………………………………………………………………………………………………………………………..13

 

2-1-3خودنظم دهی بیرونی………………………………………………………………………………………………………………………..13

 

2-1-4خودنظم دهی درون فکنی شده……………………………………………………………………………………………………….14

 

2-1-5ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم……………………………………………………………………………………………………14

 

2-1-6منابع خودنظم بخشی…………………………………………………………………………………………………………………………16

 

2-1-7 تعیین کننده های شخصی……………………………………………………………………………………………………………..16

 

2-1-8تعیین کننده های رفتاری…………………………………………………………………………………………………………………17

 

2-1-9تعیین کننده های محیطی…………………………………………………………………………………………………………………17

 

2-1-10اصول آموزش برای خودنظم بخشی…………………………………………………………………………………………………17

 

2-1-11ضرورت آموزش خودنظم بخشی در مدارس…………………………………………………………………………………..17

 

2-1-12الگوهای یادگیری خودنظم بخشی……………………………………………………………………………………………………18

 

2-1-13الگوی کرنو………………………………………………………………………………………………………………………………………..18

 

2-1-14الگوی بوگارتس……………………………………………………………………………………………………………………………..18

 

2-1-15الگوی کارور وشییر………………………………………………………………………………………………………………………..19

 

2-1-16الگوی باتلر ووین……………………………………………………………………………………………………………………………..21

 

2-1-17الگوی پنتریچ…………………………………………………………………………………………………………………………………..22

 

2-1-18راهبردهای شناختی یادگیری…………………………………………………………………………………………………………25

 

2-1-19راهبردهای خودگردانی جهت کنترل شناخت……………………………………………………………………………..25

 

2-1-20راهبردهای مدیریت منابع……………………………………………………………………………………………………………….25

 

2-1-21دیدگاه هاو نظریه های یادگیری خودگردان………………………………………………………………………………….25

 

2-1-22پدیدارشناسان………………………………………………………………………………………………………………………………….25

 

2-1-23کنشگران…………………………………………………………………………………………………………………………………………25

 

2-1-24ویگوتسکی………………………………………………………………………………………………………………………………………..26

 

2-1-25پردازش اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………….28

 

2-2تعاریف ومفاهیم ویژگی های شخصیتی…………………………………………………………………………………………………29

 

2-2-1ماهیت شخصیت………………………………………………………………………………………………………………………………….30

 

2-2-2کارکردهای روانشناختی………………………………………………………………………………………………………………………30

 

2-2-3دیدگاه های موجود درباره شخصیت…………………………………………………………………………………………………..31

 

2-2-4ساختار واندازه گیری شخصیت…………………………………………………………………………………………………………..31

 

2-2-5نظریه ها و رویکردهای شخصیت……………………………………………………………………………………………………….33

 

2-2-6رویکرد روان تحلیلگری……………………………………………………………………………………………………………………….33

 

2-2-7حالت من والدینی……………………………………………………………………………………………………………………………..34

 

2-2-8حالت من کودکی………………………………………………………………………………………………………………………………35

 

2-2-9حالت من بالغ…………………………………………………………………………………………………………………………………….35

 

2-2-10رویکرد شناختی………………………………………………………………………………………………………………………………36

 

2-2-11رویکرد یادگیری………………………………………………………………………………………………………………………………..36

 

2-2-12رویکرد زیستی…………………………………………………………………………………………………………………………………..37

 

2-2-13رویکرد صفاتی………………………………………………………………………………………………………………………………….38

 

2-2-14رویکرد یونگ…………………………………………………………………………………………………………………………………….39

 

2-2-15 رویکرد انسانگرایی…………………………………………………………………………………………………………………………..39

 

2-2-16نظریه آیزنگ…………………………………………………………………………………………………………………………………….40

 

2-2-17نظریه کتل…………………………………………………………………………………………………………………………………………41

 

2-2-18الگوهای پنج عامل شخصیت……………………………………………………………………………………………………………42

 

2-2-19عوامل پنج گانه شخصیت………………………………………………………………………………………………………………..43

 

2-3تعاریف و مفاهیم کار کرد خانواده…………………………………………………………………………………………………………..46

 

2-3-1راهبردهای خانواده………………………………………………………………………………………………………………………………47

 

2-3-2رویکردهاودیدگاه های تبیین خانواده…………………………………………………………………………………………………47

 

2-3-3رویکرد چند نسلی………………………………………………………………………………………………………………………………48

 

2-3-4رویکرد ساختاری……………………………………………………………………………………………………………………………….48

پایان نامه و مقاله

 

 

2-3-4-1خانواده گسسته……………………………………………………………………………………………………………………………..49

 

2-3-4-2خانواده به هم تنیده………………………………………………………………………………………………………………………49

 

2-3-5طرح سه محوری………………………………………………………………………………………………………………………………….49

 

2-3-5-1بد کارکردی رشدی خانواده……………………………………………………………………………………………………..50

 

2-3-5-2بدکارکردی نظام خانواده……………………………………………………………………………………………………………50

 

2-3-5-3بدکارکردی گروه خانواده…………………………………………………………………………………………………………..50

 

2-3-6دیدگاه راهبردی………………………………………………………………………………………………………………………………51

 

2-3-7 کارکردهای اساسی خانواده…………………………………………………………………………………………………………..51

 

2-3-8حمایت ومراقبت………………………………………………………………………………………………………………………………52

 

2-3-9جامعه پذیری…………………………………………………………………………………………………………………………………….52

 

2-3-10عاطفه وهمراهی……………………………………………………………………………………………………………………………53

 

2-3-11مدل فرآیند کارکرد خانواده…………………………………………………………………………………………………………..54

 

2-3-12نقش ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………55

 

2-3-13ارتباط……………………………………………………………………………………………………………………………………………..55

 

2-3-14دخالت عاطفی…………………………………………………………………………………………………………………………………56

 

2-3-14-1عدم دخالت یافقدان دخالت……………………………………………………………………………………………………….56

 

2-3-14-2علاقه……………………………………………………………………………………………………………………………………………56

 

2-3-14-3آمیختگی خودخواهانه………………………………………………………………………………………………………………..56

 

2-3-14-4دخالت دلسوزانه…………………………………………………………………………………………………………………………56

 

2-3-14-5شبکه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….56

 

2-3-15کنترل……………………………………………………………………………………………………………………………………………….57

 

2-3-16ارزشها وهنجارها……………………………………………………………………………………………………………………………….58

 

2-3-17پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………..58

 

2-3-18پژوهش های انجام شده در ایران………………………………………………………………………………………………….58

 

2-3-19پژوهش های انجام شده خارج از ایران…………………………………………………………………………………………..65

 

فصل سوم:

 

طرح پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………..70

 

3-1پیش درآمد………………………………………………………………………………………………………………………………………………71

 

3-2طرح پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………….71

 

3-3جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….71

 

3-4ابزارپژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………73

 

3-4-1پرسشنامه پنج عاملی شخصیت………………………………………………………………………………………………………….73

 

3-4-2پرسشنامه عملکرد خانواده………………………………………………………………………………………………………………….74

 

3-4-3پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد……………………………………………………………………………………………………………77

 

3-5شیوه اجرا……………………………………………………………………………………………………………………………………………….78

 

3-6 روش آماری……………………………………………………………………………………………………………………………………………..78

 

فصل چهارم:یافته های پزوهش…………………………………………………………………………………………..79

 

4-1پیش درآمد……………………………………………………………………………………………………………………………………………..80

 

4-2تحلیل توصیفی واستنباطی فرضیه یک………………………………………………………………………………………………..80

 

4-3تحلیل توصیفی واستنباطی فرضیه دو……………………………………………………………………………………………………82

 

4-4تحلیل توصیفی واستنباطی فرضیه سه……………………………………………………………………………………………………86

 

4-5یافته های جانبی……………………………………………………………………………………………………………………………………..90

 

4-6یافته های جانبی یک……………………………………………………………………………………………………………………………..89

 

4-7یافته های جانبی دو…………………………………………………………………………………………………………………………………90

 

4-8یافته های جانبی سه………………………………………………………………………………………………………………………………90

 

4-9یافته های جانبی چهار……………………………………………………………………………………………………………………………91

 

4-10یافته های جانبی پنج……………………………………………………………………………………………………………………………92

 

فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………95

 

5-1پیش درآمد…………………………………………………………………………………………………………………………………………….96

 

5-2 برمسئله وهدف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………..96

 

5-3تبیین یافته ها به ترتیب………………………………………………………………………………………………………………………..96

 

5-4فرضیه یک………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96

 

5-5فرضیه دو…………………………………………………………………………………………………………………………………………………98

 

5-6فرضیه سه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….99

 

5-7یافته یک………………………………………………………………………………………………………………………………………………..100

 

5-8یافته دو………………………………………………………………………………………………………………………………………………..101

 

5-9یافته سه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….101

 

5-10یافته چهار…………………………………………………………………………………………………………………………………………..101

 

5-11یافته پنج……………………………………………………………………………………………………………………………………………102

 

5-12محدودیت های پزوهش…………………………………………………………………………………………………………………….102

 

5-13پیشنهادهای پژوهشی………………………………………………………………………………………………………………………..103

 

5-14پیشنهادهای کاربردی……………………………………………………………………………………………………………………….103

 

فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………..105

 

فهرست منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………….111.

 

پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..114

 

پرسشنامه کارکرد خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………113

 

پرسشنامه شخصیت نئو…………………………………………………………………………………………………………………………….116

 

پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد…………………………………………………………………………………………………………………. 123

 

فهرست جداول

 

جدول4-1 : شاخص­های توصیفی توانایی خودنظم بخشی در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی…………..80          

 

جدول4-2: آزمون لون برای بررسی یکسانی واریانس   …………………81

 

جدول 4-3 : نتایج آزمون مقایسه توانایی خود نظم بخشی در دانش­آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی……………….81

 

جدول 4-4 : بررسی تفاوت توانایی خود نظم بخشی در دانش آموزان تیزهوش ، غیرتیزهوش و هنرستانی………………………..82

 

جدول 4-5 : شاخص­های توصیفی ویژگی­های شخصیتی در دانش­آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی…………………..83

 

جدول 4-6 : آزمون لون برای بررسی یکسانی واریانس ویژگی­های شخصیتی……………………………………………………………………..84

 

جدول 4-7 : نتایج آزمون مقایسه ویژگی­های شخصیتی در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی………………….84

 

جدول 4-8 : بررسی تفاوت ویژگی­های شخصیتی در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی…………………………….85

 

جدول 4-9 : شاخص­های توصیفی کارکرد خانواده در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی……………………………86

 

جدول 4-10 : آزمون لون برای یکسانی واریانس کارکرد خانواده در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی……87

 

جدول 4-11 : نتایج آزمون مقایسه ابعاد کارکرد خانواده در دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی…………………88

 

جدول 4-12 : بررسی تفاوت کارکرد خانواده دانش آموزان تیزهوش، غیرتیزهوش و هنرستانی…………………………………………89

 

جدول 4-13 : همبستگی­­های متقابل بین ویژگی­های شخصیتی و توانایی خودنظم بخشی……………………………………………….90

 

جدول 4-14 : همبستگی­های متقابل بین ویژگی­های شخصیتی و کارکرد خانواده…………………………………………………………….90

 

جدول4-15 : همبستگی بین توانایی خودنظم بخشی و کارکرد خانواده در دختران………………………………………………………….91

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...