2-4-2-  عوامل مهم تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی………………………………………………………..25

 

2-4-3-  خانواده و پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………………..29

 

2-4-4-  ارزشها و انتظارات والیدن و پیشرفت تحصیلی………………………………………………….29

 

2-4-5-  شرایط اجتماعی و اقتصادی و  پیشرفت تحصیلی……………………………………………..30

 

2-4-6-  سطح تحصیلات والدین و پیشرفت تحصیلی……………………………………………………30

 

2-4-7-  مدرسه و پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………30

 

2-4-8-  انتظارات معلم و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………….31

 

2-4-9-  نمره و ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………31

 

2-5-  مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………………………………………32

 

2-6-  محیط های یادگیری…………………………………………………………………………………………………32

 

2-6-1-  رویکرد رقابتی………………………………………………………………………………………………32

 

2-6-2-   رویکرد انفرادی……………………………………………………………………………………………32

 

2-6-3-  رویکرد مشارکتی………………………………………………………………………………………….32

 

2-6-4-  ویژگی های یادگیری مشارکتی……………………………………………………………………….33

 

2-6-5-  دیدگاههای عمده در یادگیری مشارکتی……………………………………………………………34

 

2-6-6-  روشهای یادگیری مشارکتی…………………………………………………………………………….36

 

2-7-  سازماندهی کلاس درس برای روش تدریس جیگ ساو………………………………………………..42

 

2-7-1-  نقش معلم در روش تدریس جیگ ساو……………………………………………………………46

 

2-7-2-  اثرات کاربرد روش جیگ ساو………………………………………………………………………..48

 

2-7-3-  محدودیت های کاربرد روش جیگ ساو………………………………………………………….48

 

2-8-  روش یادگیری در حد تسلط ……………………………………………………………………………………51

 

2-8-1-  مفهوم تسلط…………………………………………………………………………………………………51

 

2-8-2-  مراحل روش یادگیری در حد تسلط………………………………………………………………..52

 

2-8-3-  محاسن روش یادگیری در حد تسلط………………………………………………………………53

 

2-8-4-  محدودیت‌ها………………………………………………………………………………………………..53

 

2-8-5-  یادگیری تا حد تسلط (انفرادی) …………………………………………………………………….53

 

2-8-6-  روش آموزش برای یادگیری…………………………………………………………………………..55

 

2-8-7-  مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط……………………………………………………..56 2-9-  خانواده الگو های انفرادی ………………………………………………………………………………………..60

 

2-9-1-  روش های آموزش انفرادی…………………………………………………………………………….61

 

2-9-2-  آموزش انفرادی و ویژگی های آن……………………………………………………………………62

 

2-9-3-  آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه اسکینر…………………………………………………………..64

 

2-9-4-  آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه بلوم………………………………………………………………65

 

2-9-5-  آموزش انفرادی بر اساس دیدگاه کلر………………………………………………………………..66

 

2-10-  روش تدریس یادگری در حد تسلط…………………………………………………………………………68

 

2-10-1-  مراحل اجرای روش تدریس یادگیری در حد تسلط…………………………………………69

 

2-11-  سوابق پژوهشی…………………………………………………………………………………………………….70

 

     2-11-1-  تحقیقات انجام شده در داخل کشور……………………………………………………………….70

 

     2-11-2-  تحقیقات انجام شده در خارج کشور……………………………………………………………..72

 

2-12-  جمع بندی…………………………………………………………………………………………………………….74

 

 

 

فصل سوم:روش تحقیق

 

3-1-  روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………76

 

3-2-  جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………….77

 

3-3-  نمونه آماری و شیوه نمونه گیری………………………………………………………………………………..77

 

3-4-  روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………..78

 

3-5-  روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………78

 

 

 

فصل چهارم: نتایج

 

4-1-  مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….80

 

4-2-  یافته­های استنباطی ………………………………………………………………………………………………….86

 

4-3-  فرضیه  اصلی اول……………………………………………………………………………………………………86

 

4-4-  فرضیه فرعی دوم…………………………………………………………………………………………………….89

 

پایان نامه و مقاله

 

4-5-  فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………………91

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

5-1-  مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………..95

 

5-2-  بحث و نتیجه‎گیری…………………………………………………………………………………………………..97

 

5-3-  فرضیه اول ( روش تدریس جیگ ساو)………………………………………………………………………98

 

5-4-  فرضیه دوم(یادگیری در حد تسلط)……………………………………………………………………………98

 

5-5-  فرضیه سوم…………………………………………………………………………………………………………..100

 

5-6-  محدویت­های پژوهش…………………………………………………………………………………………….101

 

5-7-  پیشنهادهای پژوهشی……………………………………………………………………………………………..101

 

5-8-  پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………101

 

 

 

فهرست منابع

 

منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………104

 

منابع غیرفارسی……………………………………………………………………………………………………………….106

 

پیوست ها

 

پیوست الف

 

چکیده انگلیسی ……………………………………………………………………………………………………………..107

 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                                                              صفحه

 

جدول (4-1) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون متغیر پیشرفت تحصیلی (روش تدریس جیک ساو فرضیه 1)…………………………………………………………………………………………………………….86

 

جدول (4-2) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی روش تدریس جیک ساو………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….87

 

جدول (4-3) نتایج آزمون کواریانس اثر بخشی روش تدریس جیک ساو بر پیشرفت تحصیلی……………………………88

 

جدول(4-4) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون متغیر پیشرفت تحصیلی( در حد تسلط)………………………………………………………………………………………………………………………………………………..89

 

جدول(4-5) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی در حد تسلط……………..89

 

جدول(4-6) نتایج آزمون تحلیل کواریانس اثر بخشی روش تدریس یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………90

 

جدول (4-7) خلاصه نتایج آزمون تی تست گروه های مستقل پیش آزمون و پس آزمون پیشرفت تحصیلی………….91

 

جدول(4-8) نتایج آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس متغیر پیشرفت تحصیلی…………………………………92

 

جدول(4-9) نتایج آزمون تحلیل کواریانس اثر بخشی روشهای تدریس جیگ ساو و در حد تسلط………………………92

 

.

 

چکیده:                                                                                                                                

 

هدف این پژوهش مطالعه تاثیر روش تدریس جیگ ساو وروش تدریس یادگیری در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،پایه ششم شهر بندرعباس بوده است.این پژوهش به روش شبه تجربی و استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون گروه گواه و گروه آزمایش صورت گرفت.جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان پایه ششم ناحیه دو شهر بندرعباس در سال تحصیلی 93-92 بوده اند که جمعا 2817دانش آموز،که از این تعداد  1484 دانش آموز پسر و 1333دانش آموز دختر بوده است که با شیوه ی نمونه گیری تصادفی طبقه ای خوشه ای 80 دانش آموز از بین مدارس ابتدایی ناحیه 2 بندرعباس دو مدرسه پسرانه  دانش و دخترانه سید قطب جهت مطالعه  انتخاب که از هر مدرسه دو کلاس در یک پایه و به تصادف یکی بعنوان گروه گواه و دیگری بعنوان گروه آزمایش بعنوان نمونه تحقیق لحاظ گردیده اند.داده ها و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss  و روش کواریانس تحلیل گردید.نتایج و یافته های پژوهش حاضر حاکی از تایید فرضیه کلی تحقیق می باشد.یعنی روش تدریس جیگ ساو و روش تدریس در حد تسلط بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهر بندرعباس تاثیر معناداری دارد.

 

واژگان کلیدی: روش تدریس جیگ ساو، روش تدریس در حد تسلط، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...