پایان نامه روانشناسی گرایش علم اطلاعات و دانش شناسی: بررسی رابطه بین ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی کتابخانه ای … |
2-7- تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………………………………………………… 44
فصل سوم : روششناسی تحقیق
3-1- روش تحقیق و جامعه آماری
3-2- شرکتکنندگان در پژوهش و روش نمونه گیری……………………………………………………….. 46
3-3- ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………. 47
3-3- 1- پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای……………………………………………………….. 48
3-3- 1- 1- روایی پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای………………………………… 49
3-3- 1- 2- پایایی پرسشنامه اضطراب چندبعدی کتابخانهای………………………………… 52
3-3- 2- پرسشنامه نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………… 52
3-3- 2- 1- روایی پرسشنامه نگرش اینترنتی…………………………………………………………. 53
3-3- 2- 2- پایایی پرسشنامه نگرش اینترنتی…………………………………………………………. 55
3-4- روش اجرا………………………………………………………………………………………………………………………. 55
3-5- شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………….. 5
فصل چهارم : یافتههای پژوهش
4-1- یافتههای توصیفی پژوهش…………………………………………………………………………………………… 58
4-2- یافتههای استنتاجی تحقیق…………………………………………………………………………………………. 59
4-2- 1- رابطه بین ابعاد نگرش اینترنتی با اضطراب چندبعدی کتابخانهای………………. 60
4-2- 2- پیشبینی بعد راحتی و اعتماد بهنفس در هنگام استفاده
ازکتابخانه بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………. 62
4-2- 3- پیشبینی بعد اضطراب عمومی کتابخانهای و فرایند جستوجوی
اطلاعات بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی…………………………………………………………………………. 63
4-2- 4- پیشبینی بعد موانع در ارتباط با کارکنان بر مبنای
ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………………………………… 64
4-2- 5- پیشبینی بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی ………………………………………………………………………………………… 65
4-2- 6- پیشبینی بعد راحتی با فن آوری موجود در کتابخانه
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………………… 66
4-2- 7- پیشبینی بعد راحتی با کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی
بر مبنای ابعاد نگرش اینترنتی ………………………………………………………………………………………… 67
4-3- یافتههای جانبی پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. 68
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 70
5-2- رابطه ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی کتابخانهای……………………………………. 71
5-3- پیشبینی بعد راحتی و اعتماد بهنفس در هنگام استفاده از
کتابخانه بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………… 74
5-4- پیشبینی بعد اضطراب عمومی کتابخانهای و فرایند جست وجوی
اطلاعات بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………… 75
5-5- پیشبینی بعد موانع در ارتباط با کارکنان کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی……………………………………………………………………………………………………………….. 77
5-6- پیشبینی بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………………. 78
5-7- پیشبینی بعد راحتی با فنآوری موجود در کتابخانه بر اساس
ابعاد نگرش اینترنتی……………………………………………………………………………………………………………….. 79
5-8- پیشبینی بعد راحتی با کتابخانه به عنوان یک مکان فیزیکی
بر اساس ابعاد نگرش اینترنتی……………………………………………………………………………………………….. 80
5-9- یافتههای جانبی پژوهش……………………………………………………………………………………………….. 82
5-10- کاربرد نظری و عملی تحقیق……………………………………………………………………………………… 83
5-11- پیشنهادهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. 84
5-12- پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………………….. 85
5-13- نتیجهگیری …………………………………………………………………………………………………………………. 86
فهرست منابع
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………. 87
منابع انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………… 91
فهرست جدولها
جدول شماره 3-1 جنسیت، تعداد و درصد آزمودنیها……………………………………………………………… 47
جدول شماره 3-2 نتایج حاصل از تحلیل گویههای مقیاس اضطراب چندبعدی…………………….. 50
جدول شماره 3-3 ضرایب آلفای کرونباخ برای ابعاد پرسشنامه اضطراب چندبعدی……………….. 52
جدول شماره 3-4 نتایج حاصل از تحلیل گویههای مقیاس نگرش اینترنتی…………………………… 54
جدول شماره 3-5 ضرایب آلفای کرونباخ برای ابعاد پرسشنامه نگرش اینترنتی………………………………………………………… 55
جدول شماره 4-1میانگین و انحراف معیار نمرات آزمودنیها در ابعاد متغیر نگرش………………. 59
جدول شماره 4-2 میانگین و انحراف معیار نمرات آزمودنیها در ابعاد
متغیر اضطراب چندبعدی کتابخانهای ………………………………… 59
جدول شماره 4-3 ماتریس همبستگی ابعاد نگرش اینترنتی و اضطراب چندبعدی……………….. 61
جدول شماره 4-4 رگرسیون بعد راحتی و اعتماد بهنفس درهنگام استفاده از
کتابخانه بر روی ابعاد نگرش اینترنتی…………………………………………….. 62
جدول شماره 4-5 رگرسیون بعد اضطراب عمومی کتابخانه و فرایند جستجوی
اطلاعات بر روی ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………………… 63
جدول شماره 4-6 رگرسیون بعد موانع در ارتباط با کارکنان کتابخانه بر روی
ابعاد نگرش اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………………….. 64
جدول شماره 4-7 رگرسیون بعد درک اهمیت استفاده از کتابخانه بر روی ابعاد نگرش
اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 65
جدول شماره 4-8 رگرسیون بعد راحتی با فنآوری موجود در کتابخانه
بر روی ابعاد نگرش اینترنتی………………………………………………………………………………………………………… 66
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 07:07:00 ب.ظ ]
|