تقدیم به

 

 

 

 

 

 

سپاسگذاری

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

أ

 

 

 

فهرست جداول

 

 

و

 

 

 

فصل اول:کلیات تحقیق

 

 

1

 

 

 

1-1-مقدمه

 

 

2

 

 

 

1-2-بیان مسئله

 

 

4

 

 

 

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق

 

 

8

 

 

 

1-4-اهداف تحقیق

 

 

1-4-1-هدف کلی:

 

11

 

 

11

 

 

1-4-2-اهداف جزئی:

 

 

11

 

 

 

1-5- فرضیات تحقیق

 

 

12

 

 

 

6-1 تعاریف  اصطلاحات و متغیرها

 

 

14

 

 

 

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق

 

 

17

 

 

 

2-1-مقدمه

 

 

18

 

 

 

2-2- تعریف مسئله و حل مسئله

پایان نامه

 

 

 

20

 

 

 

2-3- توانایی و مهارت حل مسئله

 

 

22

 

 

 

2-4- روش حل مسئله

 

 

26

 

 

 

2-4-1- حل مسئله از طریق آزمایش و خطا

 

 

26

 

 

 

2-4-2- حل مسئله از طریق بینش و شناخت

 

 

27

 

 

 

2-4-3- حل مسئله با روش تحلیلی

 

 

27

 

 

 

2-4-4- حل مسئله با روش دیویی

 

 

28

 

 

 

2-5-راهبردهای حل مسئله

 

 

29

 

 

 

2-5-1- راهبرد رسم شکل

 

 

30

 

 

 

2-52- راهبرد الگوسازی

 

 

30

 

 

 

2-5-3- راهبرد حذف حالت های نامطلوب

 

 

30

 

 

 

2-5-4- راهبرد الگویابی

 

 

30

 

 

 

2-5-5- راهبرد حدس و آزمایش

 

 

31

 

 

 

2-5-6- راهبرد زیرمسئله

 

 

31

 

 

 

2-5-7- راهبرد حل مسئلۀ ساده تر

 

 

31

 

 

 

2-5-8- راهبرد روش های نمادین

 

 

31

 

 

 

2-6- تعریف و تعیین قلمرو حوزه علوم تجربی

 

 

32

 

 

 

2-7- فلسفه آموزش علوم تجربی

 

 

32

 

 

 

2-8- فلسفه وجودی درس زبان و ادبیات فارسی

 

 

34

 

 

 

2-9- اصول حاکم بر برنامۀ درسی زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول

 

 

35

 

 

 

2-10- ماهیت یادگیری

 

 

37

 

 

 

2-11- عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری

 

 

2-12- فرصتها و تجارب یادگیری

 

2-13- اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری

 

2-14- کلاس های موضوعی

 

2-15- اهداف تشکیل کلاس های موضوعی

 

2-16- مزایای کلاس های موضوعی در مدارس

 

2-17- چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی

 

39

 

 

45

 

49

 

52

 

54

 

55

 

57

 

 

2-18- تحقیقات انجام یافته در داخل کشور

 

 

58

 

 

 

2-19- تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور

 

 

60

 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

 

63

 

 

 

3-1- مقدمه

 

 

64

 

 

 

3-2- روش تحقیق

 

 

65

 

 

 

3-3- جامعه آماری

 

 

66

 

 

 

3-4- نمونه آماری( حجم نمونه  و روش نمونه گیری)

 

 

66

 

 

 

3-5- ابزارهای گردآوری داده ها  و روایی و پایایی آن

 

 

67

 

 

 

3-6- چگونگی جمع آوری داده ها (روش اجرای كار)

 

 

68

 

 

 

3-7- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها

 

 

70

 

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادها

 

 

71

 

 

 

4-1-مقدمه

 

 

72

 

 

 

4-2- یافته های توصیفی

 

 

73

 

 

 

4-3-یافته های استنباطی

 

 

76

 

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

 

 

105

 

 

 

5-1-مقدمه

 

 

106

 

 

 

5-2-نتیجه گیری و بحث

 

 

107

 

 

 

5-3- محدودیت های پژوهش

 

 

126

 

 

 

5-4- پیشنهادات کاربردی

 

 

127

 

 

 

5-5- پیشنهادات پژوهشی

 

 

130

 

 

 

منابع فارسی

 

 

131

 

 

 

منابع انگلیسی

 

 

135

 

 

 

منابع اینترنتی

 

 

137

 

 

 

چکیده انگلیسی

 

 

پیوست (الف)

 

پیوست(ب)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول  
عنوان صفحه

جدول(3-1): طرح پس آزمون با گروه کنترل

 

 

جدول(4-1): معدل دانش آموزان گروه آزمایش و کنترل  برای همگن سازی

 

جدول (4-2) : آزمون  t  مستقل برای مقایسه معدل نیمسال اول دانش آموزان پایه هفتم گروه آزمایش و کنترل

65

 

 

73

 

73

جدول(4-3): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های موضوعی 74
جدول(4-4): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های سنتی 74
جدول(4-5): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های موضوعی 75
جدول(4-6): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های سنتی 75
جدول(4-7): نتایج آزمون آماره کولموگروف اسمیرنف برای برازندگی توزیع نرمال 76
جدول(4-8): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 77
جدول(4-9): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 79
جدول(4-10): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 81
جدول(4-11): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 83
جدول (4-12) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 85
جدول (4-13): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 87
جدول (4-14): آزمون  t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 89
جدول (4-15): آزمون  t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 91
جدول (4-16): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 93
جدول (4-17) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 95
جدول (4-18) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 97
جدول (4-19) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 99
جدول (4-20) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج علوم تجربی فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 101
جدول (4-21) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی 103

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...