دانلود پایان نامه ارشد: بررسی و مقایسه توانایی حل مسأله در دروس علوم تجربی و ادبیات فارسی دانش آموزان … |
تقدیم به
سپاسگذاری
فهرست مطالب
أ
فهرست جداول
و
فصل اول:کلیات تحقیق
1
1-1-مقدمه
2
1-2-بیان مسئله
4
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق
8
1-4-اهداف تحقیق
1-4-1-هدف کلی:
11
11
1-4-2-اهداف جزئی:
11
1-5- فرضیات تحقیق
12
6-1 تعاریف اصطلاحات و متغیرها
14
فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق
17
2-1-مقدمه
18
2-2- تعریف مسئله و حل مسئله
20
2-3- توانایی و مهارت حل مسئله
22
2-4- روش حل مسئله
26
2-4-1- حل مسئله از طریق آزمایش و خطا
26
2-4-2- حل مسئله از طریق بینش و شناخت
27
2-4-3- حل مسئله با روش تحلیلی
27
2-4-4- حل مسئله با روش دیویی
28
2-5-راهبردهای حل مسئله
29
2-5-1- راهبرد رسم شکل
30
2-52- راهبرد الگوسازی
30
2-5-3- راهبرد حذف حالت های نامطلوب
30
2-5-4- راهبرد الگویابی
30
2-5-5- راهبرد حدس و آزمایش
31
2-5-6- راهبرد زیرمسئله
31
2-5-7- راهبرد حل مسئلۀ ساده تر
31
2-5-8- راهبرد روش های نمادین
31
2-6- تعریف و تعیین قلمرو حوزه علوم تجربی
32
2-7- فلسفه آموزش علوم تجربی
32
2-8- فلسفه وجودی درس زبان و ادبیات فارسی
34
2-9- اصول حاکم بر برنامۀ درسی زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول
35
2-10- ماهیت یادگیری
37
2-11- عوامل و شرایط مؤثر در یادگیری
2-12- فرصتها و تجارب یادگیری
2-13- اصول کلی انتخاب فرصت ها و فعالیت های یادگیری
2-14- کلاس های موضوعی
2-15- اهداف تشکیل کلاس های موضوعی
2-16- مزایای کلاس های موضوعی در مدارس
2-17- چگونگی تشکیل کلاس های موضوعی
39
45
49
52
54
55
57
2-18- تحقیقات انجام یافته در داخل کشور
58
2-19- تحقیقات انجام یافته در خارج از کشور
60
فصل سوم: روش تحقیق
63
3-1- مقدمه
64
3-2- روش تحقیق
65
3-3- جامعه آماری
66
3-4- نمونه آماری( حجم نمونه و روش نمونه گیری)
66
3-5- ابزارهای گردآوری داده ها و روایی و پایایی آن
67
3-6- چگونگی جمع آوری داده ها (روش اجرای كار)
68
3-7- شیوه تجزیه و تحلیل داده ها
70
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل دادها
71
4-1-مقدمه
72
4-2- یافته های توصیفی
73
4-3-یافته های استنباطی
76
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
105
5-1-مقدمه
106
5-2-نتیجه گیری و بحث
107
5-3- محدودیت های پژوهش
126
5-4- پیشنهادات کاربردی
127
5-5- پیشنهادات پژوهشی
130
منابع فارسی
131
منابع انگلیسی
135
منابع اینترنتی
137
چکیده انگلیسی
پیوست (الف)
پیوست(ب)
فهرست جداول | |
عنوان | صفحه |
جدول(3-1): طرح پس آزمون با گروه کنترل
جدول(4-1): معدل دانش آموزان گروه آزمایش و کنترل برای همگن سازی
جدول (4-2) : آزمون t مستقل برای مقایسه معدل نیمسال اول دانش آموزان پایه هفتم گروه آزمایش و کنترل |
65
73
73 |
جدول(4-3): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های موضوعی | 74 |
جدول(4-4): وضعیت توانایی حل مسئله درس علوم تجربی در کلاس های سنتی | 74 |
جدول(4-5): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های موضوعی | 75 |
جدول(4-6): وضعیت توانایی حل مسئله درس ادبیات فارسی در کلاس های سنتی | 75 |
جدول(4-7): نتایج آزمون آماره کولموگروف اسمیرنف برای برازندگی توزیع نرمال | 76 |
جدول(4-8): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 77 |
جدول(4-9): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی حل مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 79 |
جدول(4-10): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 81 |
جدول(4-11): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی تشخیص مسائل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 83 |
جدول (4-12) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 85 |
جدول (4-13): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی طراحی مسئله ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 87 |
جدول (4-14): آزمون t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 89 |
جدول (4-15): آزمون t مستقل برای مقایسه شیوه گردآوری اطلاعات ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 91 |
جدول (4-16): آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 93 |
جدول (4-17) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی ارائه راه حل ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 95 |
جدول (4-18) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های علوم تجربی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 97 |
جدول (4-19) : آزمون t مستقل برای مقایسه آزمایش راه حل های ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 99 |
جدول (4-20) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج علوم تجربی فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 101 |
جدول (4-21) : آزمون t مستقل برای مقایسه توانایی استنتاج ادبیات فارسی در دانش آموزان هفتم پایه، در کلاس های موضوعی و سنتی | 103 |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 06:50:00 ق.ظ ]
|