دانلود پایان نامه : انطباق توربوشارژ مناسب با موتور گازسوز تنفس طبیعی به منظور كنترل راندمان حجمی و نسبت تراكم |
فصل اول-مقدمه و مرور بر تحقیقات انجام شده در گذشته
3
1-1- تاریخچه
4
1-2- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز
5
1-3-اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر
7
1-4-معرفی پروژه حاضر
10
فصل دوم- توربوشارژ كردن موتورهای احتراق داخلی
11
2-1- هدف توربوشارینگ
12
2-2- روشهای پرخورانی
12
2-3- مقایسه موتورهای توربوشارژ شده و تنفس طبیعی
15
2-3-1- انواع سیستمهای توربوشارژری
16
2-3-2- توربوشارژر فشار ثابت
16
2-4 توربوشارژینگ با سیستم ضربانی
17
2-5- سیستمهای تك توربوشارژری
19
2-5-1- سیستمهای ترتیبی
21
2-5-2- سیستمهای دومرحلهای
21
فصل سوم-تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر
23
3-1- استفاده از توربوشارژر برای موتور گازسوز
24
3-2- تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر
24
3-3- کاهش مشکلات توربوشارژینگ
25
3-3-1- جلوگیری از تولید کوبش
25
3-3-1-1- روش های جلوگیری از تولید کوبش
26
3-3-2- کنترل افزایش فشار در توربوشارژر
28
3-3-3- زمانبندی سوپاپ های ورودی و خروجی
30
3-3-6- تأثیر توربوشارژر بر آلودگی خروجی
30
فصل چهارم- انطباق توربوشارژر
31
4-1- انطباق موتور و توربوشارژر
32
4-2- تعیین پارامترهای توربین و كمپرسور
32
4-3- انتخاب توربوشارژر
34
4-4 نواحی کاری کمپرسور
35
4-5- دریچة كنترل توربین
37
4-6- تاخیر در عملکرد توربوشارژر
37
4-7 تغییر در شرایط ورودی
38
4-8- فصل پنجم-مدلسازی موتور
40
5-1- مقدمه
41
5-2- تحلیل جریان در راهگاههای موتور با استفاده از رفتار موج فشاری
41
5–3 محاسبه پارامترهای عملکردی موتور
43
5-3- 1- فشار موثر متوسط اندیکاتوری و ترمزی
43
5-3-2- توان و مصرف سوخت ویژه
44
5-4- مدلسازی بازده حجمی
44
5-5- مدلسازی اصطکاک موتور
45
5-6- مدل اصطکاک جریان سیال
46
5-7-محاسبه ضریب جریان
47
5-8- محاسبه دبی جریان عبوری از سوپاپ
48
5-9-مدل انتقال حرارت بین سیال و راهگاههای جریان
49
5-10-مدلسازی انتقال حرارت در داخل سیلندر
49
5-11- مدلسازی پرخورانی موتور با استفاده از عملکرد پرخوران
5-11-1- انتخاب کمپرسور
5-11-2-انتخاب توربین
51
51
52
فصل شش – مدلسازی موتور EF7 با استفاده از نرم افزار GT-POWER
54
6-1- مدلسازی پورت های ورودی و خروجی
55
6-2- مدلسازی منیفولد و دریچه گاز
55
6-3- مدلسازی انژكتور
58
6-4- مشخصات سیلندر
59
6-5- مدلسازی توربوشارژر
60
6-6- مدلسازی خنك كن میانی
60
6-7- مدلسازی كاتالیست
61
6-8- مدلسازی احتراق
61
فصل هفت- نتایج توربوشارژ کردن موتور EF7
63
7-1- تغییرات اعمال شده به موتور تنفس طبیعی
64
7-2- تعیین هدف
66
7-3- نکاتی در مورد انتخاب توربوشارژر
67
7-4- مشخصات توربوشارژرهای انتخابی
68
7-5- اصطکاک موتورEF7
69
7-6- انتقال حرارت در داخل سیلندر
70
7-7- کالیبراسیون مدل موتور پرخورانی شده
70
7-8- پارامترهای عملكردی موتورEF7 در حالت بار کامل
84
7-9- مقایسه عملکرد دو توربوشارژر با استفاده از نتایج مدل
80
7-10- تعیین بهینه پارامترهای طراحی موتور پرخوران شده با استفاده از مدل
85
(فصل)هشتم-آنالیز حساسیت موتور EF7
95
8-1- آنالیز حساسیت
96
8-1-1- فشار موثر متوسط ترمزی
98
8-1-2-مصرف مخصوص ترمزی سوخت
99
8-1-3- راندمان حجمی
101
8-1-4-سرعت توربین
102
8-1-5- راندمان کمپرسور
104
8-1-6- فشار در پائین دست کمپرسور
105
8-1-7-جریان هوا
107
8-1-8- جریان سوخت
108
8-1-9- گشتاور ترمزی موتور
110
8-1-10- دمای پائین دست کمپرسور
111
8-1-11- دمای پائین دست خنک کن
113
8-1-12- دمای منیفولد
114
8-1-13- فشار منیفولد
116
8-1-14- فشار ورودی توربین
117
8-1-15- فشار خروجی توربین
119
8-1-16- دمای ورودی توربین
120
8-1-17- دمای خروجی از توربین
122
8-1-18- راندمان توربین
123
8-1-19- راندمان اندیکاتوری موتور
125
8-1-20- توان مصرفی کمپرسور
126
8-1-21- فشار موثر متوسط اندیکاتوری
128
8-1-22- ماکزیمم فشار سیلندر
129
8-1-23- درجه ماکزیمم فشار سیلندر
130
8-1-24- ماکزیمم دمای سیلندر
132
8-1-25- فشار ورودی به سیلندر
134
8-1-26- دمای ورودی به سیلندر
135
8-1-27- فشار خروجی از سیلندر
137
8-1-28- دمای خروجی از سیلندر
138
فصل نهم-سوپرشارژ کردن موتور توربوشارژ شده
140
9-1- هدف از سوپرتوربوشارژ کردن
141
9-2- سوپرشارژر روتز
9-3- مدلسلزی و نتایج سوپر شارژینگ
142
143
پیشنهادات
لیست مقالات ارائه شده
151
151
نتایج
152
ضمیمه
156
مراجع
161
چکیده انگلیسی
166
فهرست جداول
جدول(2-1) | مقایسه یك موتور توربوشارژری و تنفس طبیعی با گشتاور و توان حداكثر برابر |
جدول (5-1) | توضیح پارامترهای معادله (5-18) |
جدول (6-1) | مشخصات هندسی سیلندر موتور تنفس طبیعی |
جدول (7-1) | مشخصات هندسی سیلندر موتور پرخوران شده |
جدول (7-2) | مقادیر ثابت فشار موثر متوسط اصطکاکی در دورهای مختلف |
جدول(8-1) | جدول تعریف متغیرها و مقدار آنها |
جدول (8-2) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار موثر متوسط ترمزی |
جدول (8-3) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی مصرف مخصوص ترمزی سوخت |
جدول (8-4) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی راندمان حجمی |
جدول (8-5) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی سرعت توربین |
جدول (8-6) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی راندمان کمپرسور |
جدول (8-7) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار در پائین دست کمپرسور |
جدول (8-8) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی جریان هوا |
جدول (8-9) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی جریان سوخت |
جدول (8-10) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی گشتاور موتور |
جدول (8-11) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای پائین دست کمپرسور |
جدول (8-12) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای پائین دست خنک کن |
جدول (8-13) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای منیفولد |
جدول (8-14) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار منیفولد |
جدول (8-15) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار ورودی توربین |
جدول (8-16) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار خروجی توربین |
جدول (8-17) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای ورودی توربین |
جدول (8-18) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای خروجی از توربین |
جدول (8-19) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی راندمان توربین |
جدول (8-20) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی راندمان اندیکاتوری موتور |
جدول (8-21) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی راندمان توربین |
جدول (8-22) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار موثر متوسط اندیکاتوری |
جدول (8-23) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی ماکزیمم فشار سیلندر |
جدول (8-24) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی درجه مربوط به ماکزیمم فشار |
جدول (8-25) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی ماکزیمم دمای سیلندر |
جدول (8-26) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار ورودی به سیلندر |
جدول (8-27) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای ورودی به سیلندر |
جدول (8-28) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی فشار خروجی از سیلندر |
جدول (8-29) | دسته بندی متغیرها بر حسب میزان تاثیر روی دمای خروجی از سیلندر |
جدولA-1 | نام های توربین و کمپرسور دو توربوشارژر |
جدول A-2 | مشخصات عملکرد کمپرسور توربوشارژر1 |
جدول A-3 | مشخصات عملکرد کمپرسور توربوشارژر 2 |
جدول(A-4 ) | مشخصات عملکردی توربین |
فهرست اشکال
شکل (2-1) | یک نمونه سوپرشارژ |
شکل(2-2) | طرز کار توربوشارژر به صورت شماتیک |
شکل (2-4) | نحوه ارتباط توربوشارژ فشار ثابت با موتور به صورت طرحواره |
شکل(3-1) | رابطه بین نسبت تراکم و افزایش فشار ورودی موتور |
شکل (4-1) | نقشه عملکرد یك کمپرسور |
شکل (4-2) | مشخصه یك توربین جریان محوری |
شکل(5-1) | المان در نظر گرفته شده |
شکل (6-1) | طرحواره پورت های ورودی و خروجی |
شکل (6-2) | مدل سازی منیفولد توسط چند انشعاب |
شکل (6-3) | قرار دادن دستگاه مختصات در مرکز انشعاب |
شکل (6-4) | دریچه گاز |
شکل (6-5) | مشخصات هندسی سیلندر |
شکل(6-6) | زمانبندی جرقه در دورهای مختلف(TDC=0) |
شکل (7-1) | منحنی لیفت و زمانبندی سوپاپ های ورودی و خروجی برای دو موتور تنفس طبیعی و پرخوران شده EF7 |
شکل (7-2 ) | مقدار افزایش مورد نظر درگشتاور موتور در حالت تمام بار |
شکل (7-3) | مقادیر بیشینیه فشار سیلندر در دورهای مختلف برای یک موتور پرخورانی شده مشابه با موتورEF7 در حالت تمام بار |
شكل (7-4) | فشار موثر متوسط اصطكاك در دورهای مختلف در حالت بار کامل |
شكل (7-5) | بازده اندیكه در دورهای مختلف در حالت بار کامل |
شكل(7-6) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 1500 |
شكل(7-7) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 2000 |
شكل(7-8) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 2500 |
شكل(7-9) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 3500 |
شكل(7-10) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 4800 |
شكل(7-11) | منحنی فشار لحظه ای داخل سیلندر در حالت بار کامل در دور rpm 5000 |
شكل(7-12) | نتایج کالیبراسیون فشار بعد از کمپرسور برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-13) | نتایج کالیبراسیون دبی هوا در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-14) | نتایج کالیبراسیون بازده حجمی در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-15) | نتایج کالیبراسیون گشتاور موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-16) | نتایج کالیبراسیون فشار موثر متوسط ترمزی موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-17) | نتایج کالیبراسیون جریان سوخت موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-18) | نتایج کالیبراسیون فشار بعد از خنک کن موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-19) | نتایج کالیبراسیون فشار گازهای خروجی قبل از توربین موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-20) | نتایج کالیبراسیون فشار گازهای خروجی بعد از توربین موتور پورخوران شده در دورهای مختلف برای دو حالت بار کامل و بار جزیی در زمانی که درصد فشردگی پدال گاز 25 درصد می باشد |
شكل(7-21) | بازده ترمزی در دورهای مختلف |
شكل(7-22) | گشتاور اندیكه در دورهای مختلف |
شكل(7-23) | گشتاور ترمزی در دورهای مختلف |
شكل(7-24) | مصرف سوخت ویژة ترمزی در دورهای مختلف |
شكل(7-25) | فشار مؤثر متوسط پمپاژ در دورهای مختلف |
شكل(7-26) | دمای خروجی از خنك كن میانی در دورهای مختلف |
شكل(7-27) | مقادیر گشتاور موتور EF7 TC که از توربوشارژر (1)برای پرخورانی استفاده شده است و گشتاور مورد نظر در حالت تمام بار |
شكل(7-28) | مقادیر گشتاور موتور EF7 TC که از توربوشارژر (2)برای پرخورانی استفاده شده است و گشتاور مورد نظر در حالت تمام بار |
شكل(7-29) | مقایسه بازده کمپرسور دو توربوشارژر در دورهای مختلف و در حالت تمام بار |
شكل(7-30) | مقادیر گشتاور خروجی موتور حاصل از مدل در ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا |
شكل(7-31) | بازده کمپرسور دو توربوشارژر در دورهای مختلف موتور در حالت بار کامل |
شكل(7-32) | دور توربوشارژر در مقابل دور موتور در حالت بار کامل |
شكل(7-33) | مقادیر فشار بیشینه داخل سیلندر در مقابل دور موتور قبل از اصلاح در پارامترهای طراحی |
شكل(7-34) | زمانبندی جرقه موتور در دورهای مختلف برای دو حالت تنفس طبیعی( (NAو پرخوران شده) (TC |
شكل(7-35) | دمای گازهای ورودی به توربین در دورهای مختلف برای زمانبندی جرقة جدید برای موتور TC |
شكل(7-36) | فشار بیشینه داخل سیلندر در دورهای مختلف برای زمانبندی جرقة جدید برای موتور TC |
شكل(7-37) | فشار بیشینه داخل سیلندر موتور پورخوران شده در مقابل دور با زمانبندی جرقة جدید و نسبت تراکم 9.8 |
شكل(7-38) | تعیین بهترین زمان باز شدن سوپاپ ورودی در دورrpm1500 |
شكل(7-39) | شکل(7-43) منحنی سوپاپ ورودی و خروجی موتور برای دو حالت تنفس طبیعی و پرخوران شده |
شكل(7-40) | مقادیر بازده حجمی موتور پرخوران شده با دو منحنی سوپاپ مختلف در مقابل دور موتور |
شكل(7-41) | نقاط كاركردی موتور بر روی منحنی عملكردی كمپرسور در حالت بار کامل |
شكل(7-42) | نقاط كاركردی موتور بر روی منحنی عملكردی توربین در حالت بار کامل |
شكل(7-43) | مقدار دبی جرمی عبوری از دریچة كنترل توربین در دورهای مختلف |
شكل(7-44) | بازده حجمی موتور EF7 در مقابل دور موتور برای دو حالت تنفس طبیعی و پرخورانی شده |
شكل(7-45) | مقادیر گشتاور ترمزی در مقابل دور موتور برای موتور EF7 در حالت تنفس طبیعی و پرخورانی شده |
شكل(7-46) | مقادیر فشار بیشینة سیلندر در دورهای مختلف موتور برای دو حالت تنفس طبیعی و پرخورانی شده |
شكل(7-47) | دمای گازهای حاصل از احتراق در خروجی منیفولد خروجی در موتورEF7 برای دو حالت تنفس طبیعی و پرخورانی شده |
شکل(7-48) | ماکزیمم فشار سیلندر |
شكل(7-49) | سرعت گردشی کمپرسور |
شكل(7-50) | شکل BMEP موتور EF7 مدل شده |
نمودار (8-1) | آنالیز حساسیت فشار موثر متوسط ترمزی |
نمودار (8-2) | متوسط مقادیر مطلق فشار موثر متوسط ترمزی در سرعت های مختلف |
نمودار (8-3) | نتایج آنالیز حساسیت برای مصرف مخصوص ترمزی سوخت |
نمودار (8-4) | متوسط مقادیر مصرف مخصوص ترمزی سوخت در سرعت های مختلف |
نمودار (8-5) | نتایج آنالیز حساسیت برای راندمان حجمی |
نمودار (8-6) | متوسط مقادیر راندمان حجمی در سرعت های مختلف |
نمودار (8-7) | نتایج آنالیز حساسیت برای سرعت توربین |
نمودار (8-8) | متوسط مقادیر سرعت توربین در سرعت های مختلف موتور |
نمودار (8-9) | نتایج آنالیز حساسیت برای راندمان کمپرسور |
نمودار (8-10) | متوسط مقادیر راندمان کمپرسور در سرعت های مختلف |
نمودار (8-11) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار در پائین دست کمپرسور |
نمودار (8-12) | متوسط مقادیر فشار در پائین دست کمپرسور در سرعت های مختلف |
نمودار (8-13) | نتایج آنالیز حساسیت برای جریان هوا |
نمودار (8-14) | متوسط مقادیر جریان هوا در سرعت های مختلف |
نمودار (8-15) | نتایج آنالیز حساسیت برای جریان سوخت |
نمودار (8-16) | متوسط مقادیر جریان سوخت در سرعت های مختلف |
نمودار (8-17) | نتایج آنالیز حساسیت برای گشتاور ترمزی موتور |
نمودار (8-18) | متوسط مقادیر گشتاور موتور در سرعت های مختلف |
نمودار (8-19) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای پائین دست کمپرسور |
نمودار (8-20) | متوسط مقادیر دمای پائین دست کمپرسور در سرعت های مختلف |
نمودار (8-21) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای پائین دست خنک کن |
نمودار (8-22) | متوسط مقادیر دمای پائین دست خنک کن در سرعت های مختلف |
نمودار (8-23) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای منیفولد |
نمودار (8-24) | متوسط مقادیر دمای منیفولد در سرعت های مختلف |
نمودار (8-25) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار منیفولد |
نمودار (8-26) | متوسط مقادیر فشار منیفولد در سرعت های مختلف |
نمودار (8-27) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار ورودی توربین |
نمودار (8-28) | متوسط مقادیر فشار ورودی توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-29) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار خروجی توربین |
نمودار (8-30) | متوسط مقادیر فشار خروجی توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-31) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای ورودی توربین |
نمودار (8-32) | متوسط مقادیر دمای ورودی توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-33) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای خروجی از توربین |
نمودار (8-34) | متوسط مقادیر دمای خروجی از توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-35) | نتایج آنالیز حساسیت برای راندمان توربین |
نمودار (8-36) | متوسط مقادیر راندمان توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-37) | نتایج آنالیز حساسیت برای راندمان اندیکاتوری موتور |
نمودار (8-38) | متوسط مقادیر راندمان اندیکاتوری موتور در سرعت های مختلف |
نمودار (8-39) | نتایج آنالیز حساسیت برای توان مصرفی کمپرسور |
نمودار (8-40) | متوسط مقادیر راندمان توربین در سرعت های مختلف |
نمودار (8-41) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار موثر متوسط اندیکاتوری |
نمودار (8-42) | متوسط مقادیر فشار موثر متوسط اندیکاتوری در سرعت های مختلف |
نمودار (8-43) | نتایج آنالیز حساسیت برای ماکزیمم فشار سیلندر |
نمودار (8-44) | متوسط مقادیر ماکزیمم فشار سیلندر در سرعت های مختلف |
نمودار (8-45) | نتایج آنالیز حساسیت برای درجه ماکزیمم فشار سیلندر |
نمودار (8-46) | متوسط مقادیر درجه مربوط به ماکزیمم فشار در سرعت های مختلف |
نمودار (8-47) | نتایج آنالیز حساسیت برای ماکزیمم دمای سیلندر |
نمودار (8-48) | متوسط مقادیر ماکزیمم دمای سیلندر در سرعت های مختلف |
نمودار (8-49) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار ورودی به سیلندر |
نمودار (8-50) | متوسط مقادیر فشار ورودی به سیلندر در سرعت های مختلف |
نمودار (8-51) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای ورودی به سیلندر |
نمودار (8-52) | متوسط مقادیر دمای ورودی به سیلندر در سرعت های مختلف |
نمودار (8-53) | نتایج آنالیز حساسیت برای فشار خروجی از سیلندر |
نمودار (8-54) | متوسط مقادیر فشار خروجی از سیلندر در سرعت های مختلف |
نمودار (8-55) | نتایج آنالیز حساسیت برای دمای خروجی از سیلندر |
نمودار (8-56) | متوسط مقادیر دمای خروجی از سیلندر در سرعت های مختلف |
شكل(9-1) | منحنی عملکرد موتور توربوشارژ شده و تنفس طبیعی در حالت بار کامل |
شكل(9-2) | مسیر جریان هوا در کمپرسور روتز |
شكل(9-3) | طریقه اتصال توربوشارژ و سوپرشارژ به موتور |
شكل(9-4) | نحوه قرار گیری سوپرشارژ و توربوشارژ در مدل |
شکل(9-5) | انطباق ناصحیح موتور و یک سوپرشارژ روتز |
شکل(9-6) | نقشه عملکرد کمپرسور همراه نقاط عملکردی موتور در حالت بار کامل |
شکل(9-7) | فشار داخل سیلندر با نسبت دنده5.1 در حالت بار کامل |
شکل(9-8) | دمای گازهای ورودی به توربین در حالت بار کامل |
شکل(9-9) | مقایسه توان ترمزی دو موتور توربوشارژ شده و سوپرتوربوشارژ شده |
شکل(9-10) | مقایسه گشتاور ترمزی دو موتور توربوشارژ شده و سوپرتوربوشارژ شده |
شکل(9-11) | مقایسه راندمان حجمی دو موتور توربوشارژ شده و سوپرتوربوشارژ شده |
شکل(9-12) | میزان گشودگی دریچه میان گذر |
شکل(9-13) | میزان افزایش گشتاور توسط سوپرشارژ بعد از رعایت حد کوبش |
شکل(9-14) | میزان افزایش راندمان حجمی توسط سوپرشارژ بعد از رعایت حد کوبش |
فهرست علائم
ی نوشتهها
tbody>
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-10] [ 01:33:00 ق.ظ ]
|