2-4-2-برنامه ریزی معماری سازمانی…………………………………………………………………………. 10

 

2-4-3- اجرای معماری سازمانی………………………………………………………………………………. 10

 

2-5-معماری سرویس گرا……………………………………………………………………………………….. 10

 

2-5-1-تعریفشركت IBM……………………………………………………………………………………… 11

 

2-5-2-تعریف Microsoft…………………………………………………………………………………… 12

 

2-5-3-تعریفW3C……………………………………………………………………………………………………………………………. 12

 

2-5-4-تعریفOpen Group………………………………………………………………………………………………………….. 12

 

2-6-مفاهیم اصلی معماری سرویس گرا………………………………………………………………………. 12

 

2-6-1-تعریف سرویس…………………………………………………………………………………………. 12

 

2-6-2-پروتکل ها و استانداردها………………………………………………………………………………. 14

 

 

 

الف

 

2-7-معماری سازمانی سرویس گرا…………………………………………………………………………….. 18

 

2-8-اهداف و چالشهای معماری سرویس گرا………………………………………………………………. 18

 

2-9-فواید و ضرورت SOA از نگاه ذینفعان……………………………………………………………….. 19

 

2-10-چرخه ی حیات SOA………………………………………………………………………………….. 21

 

2-11-حاکمیت چیست؟…………………………………………………………………………………………. 21

 

2-11-1-محدوده ی حاکمیت ………………………………………………………………………………… 22

 

2-11-2-مدیریت و حاکمیت …………………………………………………………………………………. 22

 

2-11-3-حاکمیت فناوری اطلاعات………………………………………………………………………….. 22

 

2-12-حاکمیت معماری سرویس گرا…………………………………………………………………………. 23

 

2-12-1-چالش های معماری سرویس گرا…………………………………………………………………. 26

 

2-12-2-شروع حاکمیت SOA………………………………………………………………………………. 27

 

2-12-3-چرخه ی حیات سرویس……………………………………………………………………………. 32

 

2-13-چارچوب های حاکمیت معماری سرویس گرا……………………………………………………… 33

 

2-13-1-چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاه WebMethod…………………….. 34

 

2-13-2- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهIBM………………………………….. 35

 

2-13-3- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهOracle………………………………. 36

 

2-13-4- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهAG reSoftwa…………………… 39

 

2-13-5- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهBieberstein………………………. 41

 

2-13-6- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهSAE – CBDI…………………… 41

 

2-13-7- چارچوب حاکمیت معماری سرویس گرا از دیدگاهITIL………………………………….. 42

 

2-14-چارچوب های بلوغ حاکمیت معماری سرویس گرا………………………………………………. 43

 

2-15-منطق فازی………………………………………………………………………………………………….. 45

 

2-15-1-مدل فازی متغیرها…………………………………………………………………………………….. 45

 

2-15-2-عملیات برروی مجموعه های فازی………………………………………………………………. 47

 

2-15-3-رابطه بین مجموعه های فازی………………………………………………………………………. 49

 

 

 

ب

 

2-15-4-اتصال دهنده ها………………………………………………………………………………………… 50

 

2-15-5-استنتاج…………………………………………………………………………………………………… 51

 

2-16-روشهای انجام شده برای ارزیابی بلوغ معماری سازمانی سرویس گرا………………………… 52

 

2-16-1-جوانبخت و همکاران………………………………………………………………………………… 52

 

2-16-2-محمودی و همکاران…………………………………………………………………………………. 54

 

2-16-3-مدل رزمی و همکاران……………………………………………………………………………….. 55

 

2-16-4-مدل AMO CURT………………………………………………………………………………. 56

 

2-16-5-مدلECKERT JULIAN……………………………………………………………………… 57

 

2-16-6-مدل زبانی………………………………………………………………………………………………. 57

 

2-16-7-مدل نامداریان و همکاران……………………………………………………………………………. 58

 

2-16-8-مدل امتیازدهی…………………………………………………………………………………………. 58

 

فصل سوم……………………………………………………………………………………………………………… 60

 

3-1-تجزیه و تحلیل داده های پژوهش _ ابزار گرداوری اطلاعات…………………………………….. 61

 

3-2-جامعه اماری و نمونه گیری………………………………………………………………………………… 61

پایان نامه

 

 

3-3-روش پیشنهادی……………………………………………………………………………………………… 62

 

3-3-1-تعیین چارچوب………………………………………………………………………………………….. 62

 

3-3-1-1-مدل ارائه شده توسطAG Software………………………………………………………… 62

 

3-3-1-2مدل ارائه شده توسط مارکس……………………………………………………………………….. 63

 

3-3-1-3مدل SCHEPER………………………………………………………………………………….. 64

 

3-3-1-4-مدل بلوغ کنترل اهداف اطلاعات و فناوری…………………………………………………… 65

 

3-3-1-5-مدل نامداریان و همکاران………………………………………………………………………….. 66

 

3-3-1-6-مدل بلوغ یکپارچگی سرویس……………………………………………………………………. 67

 

3-3-1-7-مدل بلوغ SOA سازمان………………………………………………………………………….. 68

 

3-3-1-8-مدل بلوغ قابلیت سرویس فناوری اطلاعات………………………………………………….. 69

 

3-3-1-9-مدل بلوغ معماری سرویس گرا SOAMM…………………………………………………. 70

 

3-3-2-مشخص کردن فاکتورهای لازم برای ارزیابی……………………………………………………… 74

 

ج

 

3-3-4-تجزیه وتحلیل داده ها………………………………………………………………………………….. 79

 

3-3-4-1-پایگاه قواعد فازی…………………………………………………………………………………… 79

 

3-3-4-2-موتور استنتاج فازی…………………………………………………………………………………. 80

 

3-3-4-3-فازی ساز……………………………………………………………………………………………… 80

 

3-3-4-4-غیرفازی ساز…………………………………………………………………………………………. 80

 

3-3-5-جمع اوری اطلاعات از خبرگان……………………………………………………………………… 80

 

3-3-6-ارزیابی خروجی با نمودار راداری…………………………………………………………………… 82

 

3-3-7- روایی و پایایی پرسشنامه……………………………………………………………………………… 82

 

فصل چهارم…………………………………………………………………………………………………………… 84

 

4-1- مطالعه موردی……………………………………………………………………………………………….. 85

 

4-2-تجزیه و تحلیل داده ها با موتور استنتاج فازی………………………………………………………… 93

 

4-3-ارزیابی روش پیشنهادی……………………………………………………………………………………. 97

 

4-4-جمع بندی مطالعه موردی………………………………………………………………………………….. 98

 

فصل پنجم………………………………………………………………………………………………………………………….100

 

5-1-نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………….101

 

5-2-مزایای مدل پیشنهادی…………………………………………………………………………………………………..101

 

5-3-اقدامات آتی………………………………………………………………………………………………………………..102

 

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………………………………………….103

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………….108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

د

 

فهرست جداول

 

جدول 2-1: خروجی روش امتیازدهی…………………………………………………………………………. 59

 

جدول3-1: ارتباط مدل های بلوغ معماری سرویس گرا با یکدیگر………………………………………. 73

 

جدول 3-2: مقیاس های فازی…………………………………………………………………………………… 81

 

جدول 4-1: شاخص ها وزیرشاخص های دامنه ی بلوغ SOA,بلوغ حاکمیت سرویس گرایی وحوزه ی پذیرش SOA      85

 

فهرست تصاویر و نمودار

 

شکل 2-1 : جایگاه کشورهابراساس میزان گرایش به معماری سازمانی…………………………………. 8

 

شکل2-2 : تعریف حاکمیت SOA از دیدگاه ORACLE……………………………………………… 25

 

شکل 2-3: ارتباطات حاکمیت معماری سرویس گرا………………………………………………………… 25

 

شکل 2-4: مولفه های اصلی چارچوب حاکمیت SOA وتاثیرآن برچرخه ی حیات سرویس……. 28

 

شکل 2-5: چرخه ی پیاده سازی حاکمیت SOA براساس چارچوب پیشنهادیIBM…………….. 36

 

شکل 2-6: نقاط کلیدی برای سیاست گذاری در حاکمیت SOA ازدیدگاه ORACLE…………. 37

 

شکل 2-7: چارچوب حاکمیت ITIL………………………………………………………………………….. 42

 

شکل 2-8: مقایسه ی چارچوب های مطرح شده…………………………………………………………….. 43

 

شکل 2-9: نمونه ای از یک تابع تعلق مثلثی………………………………………………………………….. 47

 

شکل 2-10: نمای کلی چارچوب ارزیابی بلوغ محمودی………………………………………………….. 55

 

شکل 2-11: نتایج خروجی روشAMO CURT………………………………………………………… 56

 

شکل 2-12: خروجی اجرای روش TOP-VIEW………………………………………………………….. 57

 

شکل 3-1 : مدل ارایه شده توسط AG SOFTWARE………………………………………………… 62

 

شکل 3-2: چارچوب پیشنهادی………………………………………………………………………………….. 74

 

شکل 4-1: تابع عضویت  ورودی  مربوط به پایگاه اول تا بیستم………………………………………… 92

 

شکل 4-2: تابع عضویت  ورودی  مربوط به پایگاه هفدهم……………………………………………….. 92

 

شکل 4-3: تابع عضویت خروجی مربوط به پایگاه بیست و یکم………………………………………… 93

 

شکل 4-4: خروجی سیستم فازی در بعد بلوغ سرویس گرایی…………………………………………… 94

 

ه

 

شکل 4-5: رادار چارت بعد بلوغ سرویس گرایی……………………………………………………………. 95

 

شکل 4-6: رادار چارت بعد پذیرش سرویس گرایی……………………………………………………….. 95

 

شکل 4-7: رادارچارت بعد حاکمیت سرویس گرایی……………………………………………………….. 96

 

شکل 4-8: مقادیر خروجی کلی در همه ی ابعاد…………………………………………………………….. 97

 

شکل 4-9: نمونه ای ازباینومیال تست………………………………………………………………………….. 98

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...