2-1-7   هایدگر و مسئولیت……………………………………………………………………………………………….29

 

2-1-8   مرگ آگاهی…………………………………………………………………………………………………………30

 

2-1-9   ترس…………………………………………………………………………………………………………………..31

 

2-1-10 دلواپسی………………………………………………………………………………………………………………32

 

2-1-11 سارتر و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………34

 

2-1-12 دلهره…………………………………………………………………………………………………………………..34

 

2-1-13 وانهادگی……………………………………………………………………………………………………………..38

 

2-1-14 ناامیدی………………………………………………………………………………………………………………..40

 

2-2    بخش دوم: مبانی انسان شناختی……………………………………………………………..43 2-2-1   مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….44

 

2-2-2   ضرورت شناخت انسان…………………………………………………………………………………………45

 

2-2-3   هستی و وجود……………………………………………………………………………………………………..47

 

2-2-4   انسان شناسی سنتی……………………………………………………………………………………………….49

 

2-2-5   تقدم وجود بر ماهیت…………………………………………………………………………………………….50

 

2-2-6   خدای اگزیستانسیال………………………………………………………………………………………………53

 

2-2-7   دو مکتب اگزیستانسیالیستی……………………………………………………………………………………54

 

2-2-8   اراده……………………………………………………………………………………………………………………56

 

2-2-9   ارادۀ آزاد……………………………………………………………………………………………………………..57

 

2-2-10 آزادی………………………………………………………………………………………………………………….60

 

2-2-11 آزادی دیگران……………………………………………………………………………………………………….62

 

2-2-12 ارزش و آزادی……………………………………………………………………………………………………..62

 

2-2-13 آزادی و موفقیت…………………………………………………………………………………………………..64

 

2-2-14 آگاهی………………………………………………………………………………………………………………….66

 

2-2-15 هستی فی نفسه…………………………………………………………………………………………………….69

 

2-2-16 هستی لنفسه…………………………………………………………………………………………………………72

 

2-2-17 آگاهی از دیگران…………………………………………………………………………………………………..75

 

2-2-18 انتخاب………………………………………………………………………………………………………………..77

 

2-2-19 انتخاب و اخلاق…………………………………………………………………………………………………..81

 

2-2-20 انتخاب دیگران……………………………………………………………………………………………………..82

 

2-2-21 مسئولیت……………………………………………………………………………………………………………..83

 

2-2-22 اراده و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………..84

 

2-2-23 آزادی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………86

 

2-2-24 آگاهی و مسئولیت…………………………………………………………………………………………………89

 

2-2-25 انتخاب و مسئولیت……………………………………………………………………………………………….92

 

2-2-26 ارزش­ها و مسئولیت………………………………………………………………………………………………95

 

2-2-27 فردی بودن مسئولیت…………………………………………………………………………………………….98

 

2-2-28 اجتماعی بودن مسئولیت………………………………………………………………………………………103

 

2-2-29 هستی، نیستی و مسئولیت…………………………………………………………………………………….109

 

2-3 بخش سوم: دلالتهای تربیتی……………………………………………………………………111

 

2-3-1   مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..112

 

2-3-2   هستی و دانش……………………………………………………………………………………………………113

 

2-3-3   فلسفه تعلیم و تربیت از دیدگاه وجودگرایان…………………………………………………………..113

 

2-3-4   آراء تربیتی و فلاسفه اگزیستانسیال………………………………………………………………………..114

 

2-3-5   تقدم وجود بر ماهیت در تعلیم و تربیت………………………………………………………………..115

 

2-3-6   اراده و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………….116

 

2-3-7   اراده و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………….117

 

2-3-8   آزادی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….118

 

2-3-9   آزادی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..119

 

2-3-10 آزادی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..120

 

2-3-11 آگاهی و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………….121

 

2-3-12 آگاهی بعنوان هدف تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..122

 

2-3-13 آگاهی و مواد برنامه درسی…………………………………………………………………………………..123

 

2-3-14 آگاهی و مسئولیت در تعلیم و تربیت……………………………………………………………………..124

 

2-3-15 انتخاب و تعلیم و تربیت………………………………………………………………………………………126

پایان نامه

 

 

2-3-16 انتخاب و روش تدریس………………………………………………………………………………………126

 

2-3-17 کلاس درس باز………………………………………………………………………………………………….127

 

2-3-18 انتخاب و مواد برنامه درسی………………………………………………………………………………….128

 

2-3-19 مسئولیت و تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………129

 

2-3-20 واقع گرایی تعلیم و تربیت……………………………………………………………………………………130

 

2-3-21 مسئولیت بعنوان فرض معرفت شناسی تعلیم و تربیت……………………………………………..131

 

2-3-22 مسئولیت و روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….132

 

2-3-23 مسئولیت مربی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………….132

 

2-3-24 مسئولیت و فردگرایی در تعلیم و تربیت…………………………………………………………………135

 

2-3-25 فردی بودن روش تدریس و یادگیری…………………………………………………………………….137

 

2-3-26 مسئولیت جمعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………………………..137

 

2-3-27 مسئولیت و انضباط اجتماعی در تعلیم و تربیت………………………………………………………139

 

2-3-28 اگزیستانسیالیسم و مسئولیت آموزش و پرورش معاصر…………………………………………….140

 

2-4    بخش چهارم: نقد دلالتهای تربیتی…………………………………………………………..142

 

2-4-1   مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..143

 

2-4-2   نقد اگزیستانسیالیست­های خدا باور………………………………………………………………………144

 

2-4-3  نقد وجود گرایان سکولار…………………………………………………………………………………….144

 

2-4-4   نقد در ماهیت…………………………………………………………………………………………………….145

 

2-4-5   نقد در انتخاب و مسئولیت…………………………………………………………………………………..147

 

2-4-6   نقد در انتخاب ارزشها…………………………………………………………………………………………148

 

2-4-7   نقد در مسئولیت آموزه­های اخلاقی……………………………………………………………………….149

 

2-4-8   نقد در مسئولیت…………………………………………………………………………………………………153

 

2-4-9   نقد در مسئولیت ادبیات……………………………………………………………………………………….156

 

2-4-10 نقد در فردی بودن مسئولیت…………………………………………………………………………………158

 

2-4-11 نقد پژوهشگر……………………………………………………………………………………………………..159

 

2-4-11-1 نقد در آزادی…………………………………………………………………………………………………159

 

2-4-11-2 نقد در آگاهی………………………………………………………………………………………………..160

 

2-4-11-3 نقد در انتخاب ارزش­ها………………………………………………………………………………….161

 

2-4-11-4 نقد در آسیب­شناسی اجتماعی تعلیم و تربیت…………………………………………………….162

 

فصل سوم: روش شناسائی تحقیق (متدولوژی)

 

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………166

 

3-1     روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………..167

 

3-2     جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………….168

 

3-3     حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………….168

 

3-4     ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………..168

 

3-5     روش تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………….168

 

فصل چهارم: یافته­های پژوهش

 

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….170

 

4-1     تبیین مفهوم مسئولیت از منظر مکتب اگزیستانسیالیسم………………………………………………171

 

4-2     مبانی انسان­شناختی مسئولیت­پذیری از منظر مکتب اگزیستانسیالیسم……………………………176

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...